Lägenhetsförsäljning och full rulle

Nu ligger min lägenhet ute på hemnet till försäljning. Den senaste tiden har gått åt att tömma förråd, köra möbler, organisera, fixa och dona. Emellanåt så har jag fått ta den tiden som finns åt häst och hund. Milton har därför fått stå i hagen mer än vanligt men jag tror inte han lider särskilt av det. Det känns väldigt skönt att han fått sig en medryttare  vilket i varje fall kommer kunna ge mig lite mindre dåligt samvete för att han inte får komma ut och röra på sig. Det vore ju så himla tråkigt om han lägger av sig alla fina muskler som han faktiskt börjar få på sig nu och framför allt de muskler som börjar dyka upp på den annars så muskelfattiga högersidan.

När man har en liten bil så får man göra det bästa av saken när det gäller att transportera större ting. Problem är till för att lösas, eller hur? Jag minns den dagen jag skulle på en hundutställning där träffade på en bekant med hennes pinscher samt kompis med afghanhund. Eftersom de hade åkt kommunalt dit med all utställningsmateriel så erbjöd jag skjuts hem för att underlätta för dem. Jorå, visst hade jag porschen även vid detta tillfälle! Vi stoppade in två 15-kg hundmatsäckar, hopfällbara stolar, burar och annan packning i bagaget och placerade sedan en dobermann i ena baksätet, en tjej i det andra med en pinscher i knät, en afghanhund på golvet framför förarstolen där en till tjej satt med ytterligare en pinscher i knät. Jag körde så klart 🙂 Jag får väl en liten kick av att utföra sådant som andra anser vara omöjligt. Jag har även hämtat en spis med denna bil samt transporterat en medelstor gummibåt på taket. Allt går, bara man vill!

Copy of Foto0443

Transport av bord 🙂

Copy of DSC_0026

Transport av säng!

Copy of DSC_0035

Visst blev det mysigt 🙂

Copy of Foto0441

Nikki håller koll så fotografen sköter sitt jobb

Copy of DSC_0017

Hemma så är allt som vanligt

Copy of DSC_0023

Nikki redogör ännu en gång vem som är vems bitch 😛

Copy of DSC_0029

Husse lyder och hämtar snällt fram benen som Nikki kastat in under soffan

Copy of DSC_0001

Bill och Bull

Copy of Foto0426

Nikki hälsar på stallkisse

Copy of Foto0415

Vi har vår egna lilla kopia av Östersjön här på Västkusten 😉

Copy of DSC_0034

Jag har investerat i spännande ny lektyr! 🙂

Copy of Foto0446

Knäppa häst som inte bryr sig om höet jag lagt ut åt honom i stallgången. Han ville bara ut i hagen efter ridturen i morse 🙂

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

