Skitdag.

Vissa dagar ska man helt enkelt ge fan i att hoppa upp i sadeln. Idag var en sådan dag. Jag misstänker att det var mig själv det var fel på idag, att jag helt enkelt var lite ur gängorna. Inget funkade som jag ville. Jag var på dåligt humör redan innan jag satt upp och försökte skingra tankarna, men även om tankarna blir bättre så är det svårt att göra sig av med en känsla. Stackars Milton fick stå ut med en hel del skäll, vilket han egentligen säkert inte mådde jättedåligt över då han faktiskt skärpte till sig något efter försöken. Problemet ligger dock i att jag har svårt att avgöra när det är dags att ge upp. Jag är en sådan som inte ger mig i första taget när jag gett mig fan på något och jag kan bennmig hålla på en hel evighet bara för att få min vilja igenom. Det är ibland en bra egenskap men andra gånger mindre bra. Framför allt mindre bra när man i övrigt känner sig lite arg och irriterad. Jag vet inte riktigt vad vi fick ut av dagens pass, annat än att jag insåg att jag inte fick till ett enda sittben, fick typ två bra galoppfattningar av 30 försök, en häst som vinglade åt precis alla håll samtidigt och en matte som kämpade med rumpa, lår och sittben utan nämnvärt resultat. Om jag ändå måste klämma fram något positivt så var det väl att skritten idag var lugn, sansad och i takt redan från början. Det var inte direkt några problem att sitta rakt uppåner på honom så länge han inte hetsade upp sig och började med den där sidgående krabbgången mellan fattningarna. Nä fasen, denna dag hade gjort sig så mycket bättre i skogen. Men, alla dagar kan ju inte vara på topp… eller?

Nu ska jag försöka ta mig samman, försöka undvika folk som gör mig mer förbannad och vänta på att dagen ska ta slut så att det kan bli en ny dag. Helst skulle jag vilja gömma mig under täcket resten av kvällen….

DSC_0060 (1024x680)

Man kan väl säga att dagens pass var så långt ifrån detta man kan komma. Mörkt, kallt, tråkigt, skit, kravfyllt och inget som funkade. Ibland längtar man tillbaks…

Lämna en kommentar

Kommentera

