Revansch för kusen

Jag har så klart varit lite orolig över att Milton skulle ha åkt på något men efter gyttjebadet i förrgår, det är ju inte helt svårt att dra till något i den stora kroppen under sådana förutsättningar. Att han dessutom är lite sned, med spänningar i bogen och en gammal muskelskada insida vänster lår, gör ju att dessa ställen blir lite känsligare för onormal påfrestning. Jag ledde ju honom hela vägen hem efter incidenten, vilket tog ca 20 minuter och på den stunden kunde jag inte se något onormalt i hans rörelsemönster. Dagen efter, alltså igår så jobbade jag hela dagen och hade därför ingen möjlighet att titta mer på honom förrän sent på kvällen när jag kom till stallet. Hade det varit något konstigt med honom under dagen så hade dom ju ringt från stallet så jag var inte så jätteoroad. När jag tog in honom från hagen på kvällen så gick jag ett par varv med honom i paddocken, men han verkar ha klarat sig utan några rörelsestörningar. Det enda jag är lite orolig för är att hans förtroende för mig ska ha fått sig en törn. Jag tvingar ju honom till en hel del, för det mesta harmlösa ting men som för honom är lite halvläskigt, och han brukar faktiskt låta sig bli övertalad för det mesta. Jag hoppas inte han kommer bli mer skeptisk till mina hittepå framöver.

Idag sadlade jag honom och begav mig upp på en ny men känd stig i skogen och allt kändes precis som vanligt. Hästen pigg, glad och framåt och verkade inte ha något som helst men från förrgårdagen. Jag får väl pusta ut och tacka någon högre makt för att vi slapp undan så pass bra denna gången. Man får väl kalla det en erfarenhet av livet. Nu är det gjort, jag vet hur det är och jag vill aldrig hamna där igen.

Copy of DSC_0073

Milton, långhårig och nybliven pensionär för snart 2 år sedan.

Lämna en kommentar

Kommentera

