Laddar inför dressyr-DM

Helt plötsligt är det dags för DM i dressyr för ridtravare. Jag förstår inte riktigt vart dagarna tagit vägen, jag blev mest överrumplad över att det plötsligt är dagen innan jag ska lasta häst och åka iväg och rida ett L:D1 i ridtravarförbundets regi. Jag åker själv den här gången vilket så klart blir lite meckigt, men det ska nog lösa sig ändå. Programmet har jag läst igenom två gånger och hoppas jag kommer komma ihåg det imorgon. Det ska nog gå bra, det är inget jättekomplicerat program. Det gäller bara att Miltons dagsform är på topp och att jag kan få till en bra uppvärmning och känsla imorgon. Någon dressyr med trav har jag inte ridit på jättelänge, men i förrgår på hoppträningen fick vi till en hyfsad känsla ändå så det är väl bara att försöka leta upp den igen till morgondagen!

Det är hela 24 starter på hela DM:et, vilket är riktigt kul. Lite fler än förra året. Förra året kom vi 3:a av 3 (61,7%) i L:D-klassen, så nu satsar vi på en i alla fall högre procent. Det är min dressyrtränare Helén Djupfeldt som dömer vilket är kul eftersom jag vet lite hur hon tänker och vad hon tittar på. Så, nu kör vi hårt imorgon!

IMG_9647

För ett år sedan kom vi hem med vår första gula rosett! Fler skulle det bli därefter 😉

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Spännande! Lycka till! 🙂

    Svara
  2. Så kult! Masse lykke til. 😀

    Svara

Kommentera

