Kuse + skog = svamp

Idag var en sån där extradag på jobbet som ger en glimt av hur det kan vara att ha ett normalt jobb med normala tider. Riktigt skönt faktiskt och det helt fantastiska vädret gjorde ju inte saken värre. En stund efter lunch så drog jag in till stan, mötte upp en tjej jag avtalat tid med och köpte ett par broddade hovboots till Miltons bakfötter. Nu är han fullkittad till vintern, jag ska bara montera broddarna på bootsen för framfötterna också så är vi redo för den där förbannade isgatan! Sedan åkte jag och hämtade Nikki tidigt från dagis och gissa vem som blev überglad för det? Vi åkte hem, bytte om och drog till stallet. Där gjorde jag i ordning för natten, kastade ner hö från loftet, tog in Milton, borstade och klädde honom i väl synlig varselkrud. Det gäller att synas nu när gubbarna springer runt med puffror i skogen! Vi tog en rejäl runda på ca 1,5 timme Milton, Nikki och jag. På vägen hem skymtade jag något glimmande i löven inne i snåren och jag tänkte att det där måste jag undersöka. Sagt och gjort så hoppade jag av, tvingade den stackars hästen över diket, in i slyt och fann där de allra godaste kantarellerna! Milton stod och kalasade på de löv som var kvar på grenarna medan jag hittade fler och fler kantareller under lövtäcket på marken.

Copy of DSC_0003

Godbitar!

Copy of DSC_0005

Se sicken skönhet!

Copy of DSC_0007

Uppskurna för optimal torkning 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

