Flygplan, reflexdags och mer svamp!

Idag var det en sån där superbra dag på jobbet. Kan ha och göra med att den istället för att spenderas i en bunker bestod av gött häng med frivilliga flygkåren samt en tur i ett av deras plan. Det är alltid bra att se hur det ser ut på andra sidan och extra trevligt när andra sidan består av ett gäng goa gubbar och deras flygplan!

Copy of bild(3)

Var det någon som sa att jag såg ut som om jag kom direkt ur Top Gun…? 😉

Copy of bild(2)

Kollegor på språng!

Efter jobbet idag så hade jag faktiskt tid med Milton, mer än bara mocka och snabbt dra hemåt. Så jag klädde upp honom allt vad jag orkade och styrde kosan ut mot skogen. Jag träffade på en tant för någon vecka sedan som har ett gäng  hästar en bit upp längs skogsvägen och jag passade då på att höra mig för lite om några nya och bra rundor. Det finns ju verkligen hur mycket stigar som helst där uppe, det gäller bara att hitta vilka man ska ta! Hon erbjöd sig att samma eftermiddag rida en runda som jag undrat efter och märka ut den med färg så jag senare kunde följa spåren. Jag blev naturligtvis jätteglad och tackade stort. Idag provade jag den här nya ridvägen och red efter hennes markeringar. Det visade sig vara en hur fin och bra runda som helst som även var lite längre och tog ca 1,5 timma. På vägen hem så skymtade jag plötsligt något guldglimmande ett par meter in bakom träden vid sidan av vägen. Jag red ett par steg förbi men tänkte sedan att ”nää, jag kan fan inte lämna dessa åt sitt öde!”. Så in i snåren bar det med häst och allt och de allra finaste kantarellerna plockades. Ett par meter bort hittade jag ett par till, men nu började jag ju inse att det snart skulle bli problem. Jag hade varken fickor eller påsar med mig, så här gällde det att vara finurlig. Jag funderade på att klä av mig tröjan och använda som påse (som jag gjort innan för ett par år sedan) men tänkte sedan att det skulle bli förfärligt kallt att gå hem naken resten av vägen, plus att jag säkerligen skulle framkalla minst en bilolycka på bilvägen sista biten hem. Så jag bredde ut min reflexväst, la svampen däri och gjorde ett knyte av allt. Sedan traskade vi hemåt, nöjda och glada 🙂

DSC_0006

Skogens guld i min hemmagjorda påse.

DSC_0018

Så här fina var vi idag! Väldigt nöjd är jag med ridbyxorna för dagen 😉

DSC_0024

Snyggehästen!

DSC_0037

Glader 🙂

DSC_0042

Ruskprick?

DSC_0053

Fina hästepållen 🙂

DSC_0065

En fin måne dök upp i trädtopparna när Milton var ombytt, matad och nattad 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

