Hingstskrin ur min fantastiska häst

I eftermiddags på passet i paddocken så visade Milton verkligen upp sig och tog sig ambitiöst, glatt och nyfiket an övningarna jag försökte utföra. Jag fick riktigt intressanta och roliga effekter av väldigt små och isolerade övningar och Milton verkade trivas riktigt bra! Det slutade med att han fick riktigt fin svängning på bakdelen samt längde ut halsen låååångt ner mot marken. Jag trodde nästan inte den hästen kunde få så lång hals, men han var nära på att få smeknamnet giraffen idag. Mot slutet så gjorde jag ett antal galoppfattningar längst ner på ridbanan och rejsade längs långsidorna för att bryta av i andra änden. Milton gjorde det hur bra som helst och med sådan entusiasm att han vid varje fattning hävde ur sig ett riktigt hingstskri. Jag blev helt förvånad och glad över hans glädje och kunde inte annat än att skratta och hänga med. Han är bra underbar min pålle 😉

Copy of IMG_6989

Ett av våra bättre ögonblick förra sommaren 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

