Nu slipper Nikki frysa mer!

Nikki har blivit så frusen på mornarna nu och det är helt hemskt att se hur ynklig hon blir. Egentligen så är hon inte så frusen, men hon är fruktansvärt morgontrött och vi vet ju alla hur motståndskraftiga mot kyla vi blir när vi är trötta. Motsåntdet är i princip obefintligt. Jag har ju en del täcken till henne men inget som jag tycker sitter särskilt bra och därför inte heller värmer som de ska. Det bästa och varmaste materialet på detta jordklot är ylle och både jag och hästen har en hel del klädesplagg i detta material. Nu tyckte jag det var dags för vovven att få sig ett också!

Jag tog en gammal militärfilt jag köpt billigt på överskottslager, måttade efter ett regntäcke som sitter riktigt bra på henne och började knåpa ihop. Det blev lite fix och pill men till slut så satt det bannemig som ett smäck! Nu slipper hon frysa lika mycket på mornarna när hon åker till stallet och dagis. Här kommer lite bilder på min kreation 🙂

DSC_0008

DSC_0010

DSC_0014

DSC_0018

DSC_0022

😀

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Inger Glimhage

     /  oktober 7, 2013

    Vilket fint täcke!!!! Du borde ta emot såna på beställning!!!, men det gör du inte, va??? Ta det till övervägande. ;). Intresserad :). Kramar till er. Inger o April

    Svara
    • Vad kul att du tycker det! Ja, det är verkligen ett speciellt täcke som inte ser ut som något annat. Jag ska ta och fundera på det där med att tillverka fler 😉

      Svara

Kommentera

