Skiten samlas på hög men Mille Mule består :)

Idag blev det en sån där halvdag eftersom jag jobbade i natt och på grund av det kom i säng först kl 8 i morse. Jag brukar dessa dagar ställa klockan på 13 så jag inte ska sova bort hela dagen, men det är ganska ofta som jag vaknar lite innan dess. Det händer mycket i mitt liv just nu. Lite för mycket. Det är inga roliga saker heller som lyckats klumpa ihop sig just precis nu och det jobbiga är kanske inte direkt just det som hänt utan mer att jag inte får några klara besked och därför inte kan avgöra hur jag ska tackla problemen. Så just nu går jag liksom bara runt och väntar på olika besked som i vissa fall kan kräva åtgärder som jag i så fall behöver vidta NU NU NU. Det jobbiga är också att det mesta beror på beslut som andra människor lite godtyckligt tar. Jag som egentligen inte tycker om att interagera för mycket med andra människor, just för att det ofta brukar tendera inkräkta på ens eget liv och planering. Alltså att jag blir negativt påverkad av beslut och ageranden från andra människor. Då tycker jag det är bättre att hålla folk lite på avstånd.

Nu sitter jag ju dock här med livet fyllt till 150% av grejor som ska göras så i natt gjorde jag något som jag aldrig annars brukar göra. Jag upprättade en att-göra-lista då jag nu känner att jag börjar tappa kontrollen lite. Enligt dagens att-göra-lista så tillverkade jag cole slaw, marinerade middagsköttet, åkte och köpte lusern till kusen, åkte hem till mormor för att titta lite närmare på hennes kök som jag ska hjälpa till att piffa upp och åkte sedan till hästen. Här blev vädret helt fantastiskt fint så jag tog en liten tur i paddocken med mjukisbyxorna på och tränade lite galopp på rakt spår. Han känns riktigt fin nu Milton och det ska bli riktigt kul på söndag när vi ställer upp i hopp-DM för ridtravare. Det är hela 20 stycken anmälda så det kommer bli riktigt kul 🙂

Här kommer lite bilder från efter vårt ridpass. Han är bra söt min pålle. Jag är så glad över att han finns i mitt liv 🙂

DSC_0007

DSC_0010

DSC_0016

DSC_0017Miltons nya fina innetäcke 🙂

DSC_0025Tjuvar på nattamaten!

DSC_0031

DSC_0035

DSC_0042

DSC_0053

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Skjønner så godt hvordan det føles! Bare stå på og hold ut. Godt man har slike herlige dyr i livet. 🙂
    Masse lykke til på DM. 🙂

    Svara

Kommentera

