Egen majonnäs och cole slaw

För ett par dagar sedan så gav jag mig för första gången på att tillverka egenhändigt gjord majonnäs! Det var väldigt mycket enklare än jag trodde och tog knappt någon tid alls. Med en elvisp så finns det mycket som blir väldigt mycket enklare 😉

Jag ska trixa lite med receptet till nästa gång dock då jag tycker det blev lite mycket smak av vitvinsvinäger. Jag hällde i alla fall min majonnäs i en glasburk som jag satte in i kylen men förväntade mig egentligen inte att den skulle hålla särskilt länge. Nu har den stått i kylen i snart en vecka och ser precis lika fin ut som när jag gjorde den!

Idag provade jag att tillverka cole slaw av min alldeles egna majonnäs och det måste jag säga att den passade helt ypperligt till! Efter provsmak så kan jag inte annat än att vara helt otroligt nöjd. Smaklökarna dansade tango på tungan vilket jag måste se som ett positivt resultat 🙂

Cole slawen ska inmundigas i kväll tillsammans med riktigt fin svensk högrev som jag gottat in ordentligt i egenhändigt gjord marinad. Johan var lite sugen på champinjoner igår så det kan hända att jag steker upp ett par sådana till rätten också.

DSC_0027Nami nami nami! Nu får det gärna bli kväll snart 😀

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

