Muntre Milton!

Hade världen vi lever i varit något så när intelligent så hade jag aldrig gått till jobbet igår. Nattpasset innan gårdagens jobb lockade fram någon latent smitta som sista timmen satte sina klor i min numera arma hals. Jag tycker inte jag har råd att vara sjuk och som så många andra tänker man ändå att ”så jäkla dålig är jag ju inte, jag kan nog gå till jobbet ändå”. Detta slutade med att jag gick till jobbet, stannade alla de 12 timmarna, hostade och snorade till den milda grad att jag vid ett tillfälle lyckades nysa ut den allra största, grönaste och slemmigaste snörflösan rakt på mitt byxben. Tur i oturen så hade jag preppat mitt bord med papper, så jag slapp gå genom hela rummet, skämmandes med den lysande neonfärgade snorkakan på benet. Nu i efterhand så skäms jag lite och hoppas för bövelen att jag inte råkat smitta någon 😛

Idag tog jag dock mitt förnuft till fånga och anmälde mig icke i stånd att sitta på jobbet i natt. Ett mycket moget beslut, trots att jag under morgonen faktiskt kände viss förbättring, då det är under nattpassen som kroppen blir som mest mottaglig för latenta infektioner. Ska man bli frisk är det heller inte någon god idé att påfresta kroppen med att hålla sig vaken bortom all mänsklighet.

En annan aktivitet som däremot botar de flesta åkommor är att umgås med sina underbara djur och greja i stallet. Detta utnyttjade jag i dag till fullo då jag bokade in en liten hopplektion med Anette. Det var fruktansvärt varmt ute och det var inte utan att jag kände mig lite svimfärdig i början, men när man började fokusera så gick det över tills lektionen var färdig. Min arbetsgivare godkänner inte ridning som vettig fysisk aktivitet, utan likställer det i viss mån med golf,  så jag antar att ingen kan klaga på att jag motionerat hästen istället för jobba 😉

Han är så otroligt trevlig min häst. På sistone har han inte ens visat en tillstymmelse till att vilja ränna runt i hagen på behörigt avstånd utan hälsat mig med glada huvudviftningar och kommit emot mig när jag gått in i hagen. Man ser på honom hur otroligt gott han mår, ögonen lyser och han har rundat till sig himla fint efter tappet på sommarbetet. Han trivs bra här i Mölndal 🙂

DSC_0057 (680x1024)Det finns så mycket gott gräs kvar i hagen att lunchhöet möts med full ignorans 🙂

DSC_0073 (680x1024)Men det finns också annat än gräs att smaska på 😛

DSC_0026 (680x1024)
Hej på dej lille häst!

DSC_0081 (1024x680)Min snygga kille!

DSC_0096 (1024x680)Gottar sig i sensommarsolen

DSC_0103 (680x1024)Snyggton!

DSC_0112 (680x1024)Sen kom dom snygga tjejerna och hälsade på!

DSC_0117 (680x1024)Det var roligt 😀

DSC_0134 (680x1024)Lilla Felize som sköter sig så otroligt bra under inridningen!

DSC_0140 (1024x680)Sedan ylade vi ikapp Nikki och jag

DSC_0141 (1024x680)Aaaaooouuuuuuu!

DSC_0142 (1024x680)Ooooouooooooo!

DSC_0148 (680x1024)Ju högre upp desto längre hörs det 😉

DSC_0150 (680x1024)Oooouuuuuuu!

DSC_0155 (1024x680)Detta är MiniMilton! Tyvärr kommer han inte stanna i vårt tall, så snart finns bara en Milton kvar 😦

DSC_0055 (680x1024)Milton säger hejdå med ett glatt grin!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

