Fröken svartfot

Igår precis när jag skulle åka hem från jobbet blev jag hastigt och lustigt hembjuden på middag hos mina föräldrar då plötsligt hela syskonskaran befann sig hemma. Det blev till att planera om, skicka sms till stallägaren att jag skulle komma senare till Milton som jag sa de kunde lämna kvar i hagen och sätta av ilfart hem, byta om, hämta hund och bege sig mot föräldrahemmet. Väl där visade det sig att syster nummer 3 inte dykt upp än och svarade inte heller på mobil, så jag och syster nummer 2 kastade oss ut på rescue mission i 2CV:n, körde kilometern till hennes lägenhet för att infria misstanken om att syster nr 3 somnat som en sten på soffan. Efter mycken förvirring, prat i nattmössan och till slut hemtransporterande av den mänskliga zombien så köpte vi godis på vägen hem och avnjöt sedan en grymt god spagetti-å-köttfärssås alla 6. Nikki och Einar var så klart med och underhöll sig själva på den stora luddiga mattan i vardagsrummet.

Vid halv 10 gled jag in på den kolsvarta stallplanen och förundrades över hur mörkt det börjar bli nu på kvällarna! Jag antog att Milton skulle stå vid grinden i hagen och längta in till stallet, men tji fick jag. När jag kom ner så stod där ingen häst och hälsa på mig utan han stod och betade halvvägs ut i hagen och bekom sig inte att göra några närmanden för mina lockrop.  Inte förrän jag traskat ut halva vägen så började han komma till mig och verkade helnöjd över situationen. Det är allt en go häst jag har 😉

Han fick stå i stallgången medan jag gjorde i ordning boxen åt honom och verkade gladare och nöjdare än på länge. Han börjar bli så himla fin i kroppen nu, det händer saker!

DSC_0031 (1024x680)

När jag kom hem så upptäckte jag efter ett tag att jag helt och hållet glömt bort att ta skorna på mig i stallet. Det var bara att vara tacksam över att Johan inte upptäckt det före mig och slänga upp fötterna för tvätt i handfatet. Jo jag erkänner mig själv vara en lortgris lite då och då 😉

DSC_0022 (1024x680)Den ultimata sovställningen enligt Nikki. Husse låter ju henne ligga så också. Bortskämda vovve 😉

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

