Bilder från dagens pass!

Det går framåt, jag börjar hitta knapparna på pållen min och sitsen blir bättre. Idag kom Johan förbi en kortis och fotade mig lite när jag red. Han filmade också en galoppfattning som naturligtvis blev sjukt dålig bara därför, så den bryr jag mig inte om att lägga upp. Han hade lite bråttom och stod praktiskt taget och hoppade jämfota i paddocken, så han fick åka vidare utan att jag fått en bra fattning på film. Vi får försöka få lite galopp på film i veckan istället! Det kan tyckas alla bilderna är ganska lika, men jag tycker dom var så bra allihop och det vill man ju visa upp 😉

När man ser sig själv på bild/film så ser man hur jäkla skev man egentligen är. Jag har de senaste veckorna upptäckt att jag är jättesned, förmodligen i ryggen för min vänsterhöft är högre än höger och vänsteraxel lägre än höger. Dessutom sitter jag och hulkar mig i sadeln, d.v.s. för fram axlarna för mycket, detta är definitivt något som jag måste försöka göra något åt, för det ser rent ut sagt fördjävligt ut 😛

DSC_0058 (1024x680)

DSC_0062 (1024x680)

DSC_0067 (1024x680)

DSC_0074 (1024x680)

DSC_0075 (1024x680)

DSC_0076 (1024x680)Här går han superfint! Detta vill jag ha mer av 🙂

DSC_0084 (1024x680)Här trampar han också under sig ganska bra, det går i varje fall framåt 🙂

DSC_0093 (1024x680)Ser lite dragit ut i mungipan, men så farligt är det inte. Han ser inte ut att spjärna så förmodligen så försöker jag ge en övertydlig hjälp för något han inte riktigt verkar fatta på en gång 🙂

boots (1024x680)
Idag har jag införskaffat en uppsättning Equine Fusion till Milton. Jag provade ett par i strl 14 i våras men de var lite för stora, så nu hoppas vi att dessa i strl 13 ska passa fint!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Dere er så flotte og flinke! 😀

    Svara

Kommentera

