I kväll mötte jag vargen

Var är vargen? Jo för bara en halvtimma sedan befann han sig på vägen mellan Ellös och Morlanda på Orust. Jag var på väg för att kolla till hästarna för natten när jag mötte honom. Jag fick bromsa hårt när jag kom runt kurvan och när jag rullade närmre så sällskapade han med mig på vägen ca 100 meter innan han vek av in på en gårdsplan. Varför har man aldrig kameran redo i ena handen när sådant här händer? Problemet var att kameran låg på min säng och jag satt i bilen 5 km hemifrån. När jag kom hem ringde jag till de boende på gården och berättade vad jag sett. Det var tydligen bra att jag ringde för de hade glömt ta in hönsen. Det finns en del får i närheten också vars ägare de skulle höra av sig till. Häftigt men lite skrämmande. Kommer hålla hårt i Nikki hädanefter…

VargenIllustration ur mitt minne. Här stod han när jag kom farandes. När jag saktade in började han springa framför mig.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

