Saker jag vill ha

Det finns vissa saker jag går runt och verkligen vill ha. Dessvärre kostar dessa saker pengar och tar man pengar åt en sak på kontot så finns det plötsligt inte pengar kvar till andra saker. Förmodligen kommer jag införskaffa dessa ting i framtiden, men de ligger i listan och väntar på sin tur. Vilken tid det kommer ta innan de kommer befinna sig i min ägo beror helt på statusen på mitt konto framöver. Egentligen har man ju inte så mycket pengar alls när man har lån på hundratusentals kronor så man får ju hålla sig lite på pottkanten när habegäret sätter till.

Sakerna som står på min begärlista är följande:

Bärbar dator – Den befintliga packar med största sannolikhet ihop vilken sekund som helst men denna obönhörliga utgift skjuts upp så länge som det någonsin går

Islandströja – Åååh vad jag vill ha en sådan! Men 1500 kr känns på kontot när man hårdamorterar och föder en häst och en hund.

Islandstroja

En finare hästtransport – Ja, efter att ha börjat skrapa och riva i den jag har så kan jag inte låta bli att känna att jag inte borde ha gjort det…

En bättre lämpad stallbil – Porschen i all ära, det finns få bilar som går upp emot den, men tyvärr är den inte den mest optimala stallbilen. Dessutom kan jag inte dra släpet med den. 25 000 kr hade jag väl räknat med här.

Ett hus – Vi får väl hoppas huset med stort H dyker upp till rätt pris…

Grönt kort och tävlingslicens – Jorå, det är rena rånet att ens få bli behörig att åka ut och tävla med sin häst.

En MC – Visst vore det najs att åka ut och ”övningsköra” lite med Johan! Dock är det 8000 kr minst som måste tas någonstansifrån.

Ja, ni förstår att man behöver ta det lite piano ibland och göra det bästa av vad man har. Tålamod är en dygd har jag hört att det heter. Nåja, vi får väl se hur det går med listan och i vilken ordning jag lyckas beta av punkterna. Skulle man bli på tjocken så blir jag ju så illa tvungen att komplettera porschen med en bättre tillämpad bil, så just den punkten ger sig nog med tiden 😉

Lämna en kommentar

Kommentera

