Helt vanligt dags-hittepå utan fokus på djuren!

Idag tänkte jag dela med mig av lite all möjlig skit. Ni vet det där som jag gör när jag inte håller på med hundar och hästar och köttbullar.

Varför är det så svårt att hitta en deodorant som inte innehåller aluminium? Det är giftigt och har hittats i vävnad vid bröstcancer och är inget som jag vill proppa igen svettkörtlarna (kroppens förutom njurarna enda utrensningsorgan) med.  Svettas vi inte så kan inte kroppen den vägen göra sig av med slagg och skit vilket gör att njurarna konstant får jobba på högvarv. Att dessutom smeta på det i den direkta närheten av två av kroppens lymfkörtlar känns om något ännu sämre då vi 1. Täpper till den närmsta utrensningsvägen för slagget, 2. Snarare trycker in massa gift på stället där det faktiskt skulle ha kommit ut. Nej jag får helt enkelt fortsätta leta och fram tills dess stå ut med den ökade risken för bröstcancer…

Igår hämtade Johan hem sin gamla MC till vårt garage. Lite fotosession från köksfönstret blev det i skymningen innan den rullades in för natten.

DSC_0008Vem är snyggast? 😛

DSC_0018Lekte lite med slutartider, här ligger den på 1/10″

Idag var det dags för Tjolöholm Classic Car igen. Jag orkade inte följa med i år och dessutom hade jag utsläppet för hästarna så jag bestämde mig för att gå och släpa fötterna efter mig i stallet halva dagen. Det visade sig vara ett gott beslut, för så här trött blir man tydligen efter en dag på Tjolöholm!

DSC_0025Nikki undrar vart hon nu ska ligga. Husse ligger ju och snarkar i hennes bädd!
(…och ja, han sov på riktigt. I hela 20 minuter!)

DSC_0029Titta vad som gick på TV idag! Här ses slutresultatet.

DSC_0042Och en repris av vinnarlåten! *svänger på skinkorna*

På något vänster så har Kamikaze-Milton lyckats förstöra två av sina täcken  på mindre än en vecka. Ett fleecetäcke hade han lyckats ha helt itu i bogen under en natt i boxen. Hur han lyckats med det är ännu ett stort mysterium och jag antar att ingen någonsin kommer veta hur han gick till väga. Dagen efter kom han in från hagen med ena kryssgjorden plus en rejäl del av sidan bortsliten. Hur gör han egentligen, kusen?

DSC_0052Tur att matte är så händig!

DSC_0054*Trampa-trampa-sy-sy*… Nu är det precis som nytt igen!

DSC_0003

Dessutom har jag börjat ägna Miltons transport lite kärlek. Nu ska den blir riktigt fin, både in- och utvändigt! Innerväggarna är målade samt beslag och bommar. Imorgon tänkte jag ta mig an innertaket som plötsligt visade sig vara helt fruktansvärt snuskigt i jämförelse med de nymålade fina väggarna. I sommar ska den även få sig lite kärlek undertill genom avlägsning av rost och applicering av skyddsfärg. Jag har även slått på stort och idag inhandlat ett par ruskigt flashiga navkapslar som ska sättas på som grand finale! På bilden ovan kan jag tala om att det ösregnade ute. Jag däremot var torr 😀

Copy of DSC_0005Flashiga nya bommar? Tänk vad lite färg kan göra! Imorgon ska även beslagen få bekänna färg.

Imorgon ska det även köras skräp från mammas och pappas hus samt klippas gräs. Har jag energi över framåt kvällskvisten så ligger det 1,7 kg färsk grisfärs i kylen och väntar. Jag som i början lovade att inlägget inte skulle handla om köttbullar måste här bryta mitt dyra löfte. Nu ska det åter tillverkas köttbullar i huset! Glada köttbullar.

🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

