Vi vann!!

Idag deltog jag och Milton på vår allra första hopptävling och lyckades med bedriften att kamma hem förstapriset i 60-centimetersklassen! Dessutom blev vi tvåa i 40-klassen och båda dessa efter mycket spännande omhoppning. Vi har aldrig tränat på omhoppning innan så jag tänkte att det får gå som det går och det är bättre att ta det lugnt än att hetsa och misslyckas med något man inte riktigt vet fungerar med hästen. Dock verkade det som om Milton på en gång fattade vad som var på ge och höll en otroligt fin galopp under hela omhoppningen samtidigt som han lyssnade klockrent på mina svängande hjälper. Han var verkligen på sitt bästa humör, älskade hela tillställningen och var riktigt HET! Vilken fantastisk häst jag har som klarar sig igenom en så ny grej med sådan bravur! Jag tycker nog också att jag var duktig då jag inte heller gjort något liknande innan. Vi gjorde det helt grymt ihop, som ett team 😀

Meningen var att husse som var medhjälpare skulle filma våra rundor, men misslyckades så fatalt med detta att någon film nu inte finns att skåda. Men vad gör det egentligen nu? Säger inte mina fina rosetter mer ändå? Husse gjorde ett superjobb ändå som hästskötare, hjälpreda och moraliskt stöd. Dessutom står han helt ovetandes och själv för dagens citat! ”Är det klart nu?” efter att vi var färdiga med framhoppningen. Jag tror vi får utföra lite utbildning i både tävlingskunskap och kameraföring inför kommande hästaktiviteter!

DSC_0012Johan, hästskötare och allt-i-allo dagen till ära.

DSC_0046På framhoppningen

DSC_0065Den där hjälmreflexen har varit med om mycket nu. Kommer bannemig aldrig ihåg att ta bort den 😛

DSC_0111Vi laddar inför första rundan på 40 cm!

DSC_0124Prisutdelning till duktiga ridtravare!

DSC_0139Visst ser han nöjd ut med sin andraplats?

DSC_0161Ärovarv!

DSC_0163Se så fint vi kan galoppera nu 😀

DSC_0182Här kommer alla på rad

DSC_0207Mycket glad och nöjd matte och häst 🙂

Copy of DSC_0198
Jag tror minsann att det är dags för en före/efter-bild snart. Han börjar snygga till sig rejält nu, speciellt med de fina rosetterna på tränset 🙂

Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Grattis 🙂

    Svara
  2. Michelle

     /  maj 5, 2013

    Grattis ni var jätte duktiga! Väldigt jämnt på 40 cm klassen också! 🙂

    Svara
    • Tack! Ja, 5 tiondelar är inte mycket 😉

      Svara
      • Michelle

         /  maj 5, 2013

        Ne precis 😉 Kul att se ett ansikte bakom bloggen, har följt din blogg några månader och nu fick jag se er hehe! 🙂

      • Haha, vad kul! Hoppas jag inte skämde ut oss allt för mycket då 😉

  3. Michelle

     /  maj 5, 2013

    Nejdå absolut inte! Jag är medryttare på Goliat, Clara ekmans häst, så du kanske tom såg mig 😉

    Svara
    • Jahaaa! Det var så många nya ansikten och jag var så himla uppe i vad vi skulle göra så hann inte fundera riktigt på vem som var vem 😉

      Svara
  4. Gud vad roligt grattis =D

    Svara
  5. Maria

     /  maj 12, 2013

    Grattis

    Svara

Kommentera

