Clear round!

Kl halv 7 bestämde sig min kropp att den skulle vakna idag. Lika bra var väl det, för jag skulle hinna morgonfodra, släppa ut 9 hästar och packa ihop både häst och utrustning innan det kl halv 9 bar av mot Wiebo RK i Floda. Morsan skulle hämtas upp på vägen också så jag åkte faktiskt snarare kvart över 8. Snabba puckar 😛

Milton klar att åka!Milton klar att åka!

Strax efter 9 rullade vi in på stallplanen vid min gamla ridskola och allt där såg precis ut som vanligt. Det kändes helt naturligt att komma dit, precis som om jag hade bott där. Många underbara somrar har spenderats här på ridläger och under många många år  har snälla föräldrar en dag i veckan skjutsat oss ut hit.

Jag blev glatt välkomnad av Madeleine, Gunilla, Alice och Malin som jag känner sedan ridskoletiden och Milton fick många intresserade blickar från ystra och förväntansfulla ungar. Först var det 30-klassen och den hade så klart jag och Milton anmält oss till! Det var vi och de där allra minsta små flickorna på de snälla ponnysarna. Man fick ha ledare om man ville men jag och Milton skippade det 😉 Vi körde på i trav men tog så klart tillfället i akt när han landade i finfin galopp och lät honom hålla den till nästa hinder. Han var riktigt pigg och nästan lite het, det var en hel del att hålla i och han visade tydligt hur kul han tyckte detta var.

DSC_0012Nu kör vi! 30 cm 😀

DSC_0016Hinder nummer 3 & 8

DSC_003250 cm!

DSC_0035

DSC_0040

DSC_0042Min fina kuse och jag!

DSC_0049Visa upp priserna är väl standard 😀

DSC_0051Vi skrittade av längs med vägen.

DSC_0059Milton får påhälsning och blir berömd klappad

DSC_0065Lilla Langen! Tänk, han var allas favorithäst när jag gick på ridskolan.

DSC_0067Lite välförtjänt pedikyr

DSC_0075

När vi kom hem så hade all styrservoolja läckt ut genom ett mikroskopiskt litet hål på ett rör. Det var bara att låna lite verktyg av gården och påbörja skruvandet, sågandet och kletandet. Johan avbröt våffeltillverkningen hemma och åkte via Mekonomen raka vägen till stallet med nyinköpt (svindyr) automatolja. Ibland är de riktigt bra att ha de där pojkarna 😀

DSC_0083

”Du luktar hypoidolja” slängde Johan ur sig med en lustig blick när jag kom hem. Jorå, underligt vore det väl annars då jag blev fullkomligt indränkt om händerna och fick säkert en hel del i håret också. Undrar om det tillhör vanligheterna att utsätta sina nya fina pikeurridbyxor för sådan här hantering 😛

Läckan lagades och vi åkte hem och åt våfflor. Man har haft det sämre kan jag tala om 😀

Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Kul med lite tävling =D, fina bilder oxå… Tråkigt med bilden dock =(

    Svara
    • Ja, jättekul! Nu ser vi fram emot vidareutveckling och fler tävlingar i vår/sommar 🙂

      Svara
  2. Anninna

     /  maj 4, 2013

    MiLton och du hade väll kul. Det såg så ut! 🙂 🙂

    Svara
    • Vi hade skitkul! Det är ju ändå det viktigaste 😉 Imorgon är det på’et igen! 🙂

      Svara
  3. Maria

     /  maj 4, 2013

    Man ska köra höjden man klarar. Klarar inte ens 60 på Pepper. 🙂

    Svara
  4. :)

     /  maj 12, 2013

    Gud vad vacker han är. Både på bild och i verkligheten!

    Svara

Kommentera

