Trött matte och sansad häst

Framåt småtimmarna på jobbet i natt så la min kropp av helt och hållet. Efter att ha gått och vilat en liten stund så mådde jag helt fruktansvärt dåligt. Jag har nog någon liten förkylning på ge och min slitna kropp protesterade våldsamt mot nattens arbetspass. Det har varit mycket på jobbet det senaste och schemat har varit helt kaotiskt, man har inte kunnat komma in i någon jobbrytm och de få dagar emellanåt man haft helt ledigt har efter hund, häst och plugg gått till att bara försöka hålla sig själv samman. Det är nätterna som är jobbiga, det tar på kroppen att sitta alert ett halvt dygn när man egentligen vill sova och är man då lite stressad och outvilad så går det förr eller senare åt helvete. Man måste verkligen ta hand om sig själv när man varvar jobb natt och dag och det har väl inte riktigt funkat med vårens kaotiska schema. Det är bannemig tur jag att hästen och hunden, så man kan få lite själavård på sin lilla fritid 🙂

Jag åkte i alla fall hem så klockan 5 låg jag i min egen säng, helt slut men klarvaken. Det dröjde dock inte länge förrän jag sov som en gris 😛 Söndagar är min dag att släppa ut hästarna så jag hade planerat att åka dit efter jobbet, men se det gick ju inte! Efter 4 timmars sömn vaknade jag i alla fall och masade mig upp, gjorde ordning lite frukost, tog med den till stallet och avnjöt den i värmen och solen på stallplan efter att hästarna kommit ut. Sedan lunchade jag och åkte hem och gick och la mig. Jag stendäckade i 1,5 timma till tills Johan kom hem och vi lagade lunch. Framåt 15-tiden var det stallet igen och där var det minsann full rulle! Hela stallgången var full av hästar och alla skottkärror upptagna. Jag kan inte säga det nog många gånger, men nu är det bannemig vår 😀

DSC_0004Frukosten bestod av två rikligt smörade mackor och pålägg i form av makrill i tomatsås. Smaskens 😀

DSC_0007Mmmmmums!

DSC_0011Även om man är trött och matt så får man ordna det för sig. Varför inte ta tillfället i akt och göra det riktigt gött när man kan 😀

DSC_0018Nikki höll sig såklart i närheten. Om man är snäll kanske man får smaka makrill? 😉

DSC_0022Japp, grisindikatorn säger att det definitivt är vår 😛

DSC_0029Milton mumsar på sin lunch och jag åker hem för att sova!

My provred ju Blomman igår för att eventuellt ha honom vid sidan av Lotus ett par dagar i veckan, men hon kände sig lite tveksam och efter en provridning idag så blev det klart att Blomman inte är hästen för henne. Hon ska ju ha ett kallblod tösen! Då är inte ett varmblod det rätta kanske 😉

Sedan gjorde jag i ordning Milton och dagen till ära fick han på sig ett nytt fint träns, som egentligen är ett riktigt gammalt! Jag tycker det är så himla snyggt och dessutom gick han riktigt fint på den engelska nosgrimman istället för remonten som han brukar ha. Ett annat bett körde vi på, visserligen också tredelat men i mässing och lite större ringar. Han blev urläcker i det 😀

Milton var jättelugn idag. Inga av de senaste dagarnas fullblodsfasoner fanns att finna vilket jag faktiskt blev ganska glad över (även om en prillig häst faktiskt är rätt kul). Jag gjorde mycket varvbyten och jobbade med ställningen i höger varv i både skritt och trav. Sedan gjorde jag ett par galoppfattningar i varje varv och jag kunde inte vara nöjdare med hans prestation! Efter passet klädde jag av honom och lät han gå lite själv i paddocken medan jag fixade ordning det sista i stallet. Han brukar tycka det är gott att rulla sig när han är svettig plus att han fick torka upp i solen lite innan jag ställde in honom.

Imorgon ska vi rida lektion igen för Anette. Lite hoppning har jag bett om igen då vi ska på vår ordinarie dressyrträning på lördag samt att det nu bara är två veckor tills vi åker på clear round! 😀

DSC_0010Blomman fick en remontgrimma på sig inför dagens ritt och undrade väl lite vad för skit det var vi satt på honom. Efter några små protester så verkade han finna sig i det rätt bra och gick väldigt avslappnat och fint!

DSC_0016Väldigt mycket mer stabilt och avslappnat än igår 🙂

Copy of DSC_0107
Jag fick också rida Blomman igår! Jättekul och hur sugen blir man inte! Men jag har ju redan en häst… man kan väl inte ha två heller?

DSC_0020Milton i sitt nya fina träns. En riktig snygging!

DSC_0023Nu är My nöjd. Man ska avsluta dagen på topp 🙂

DSC_0032Fotar lite från hästryggen 😛

DSC_0037Fina Lotus och My!

DSC_0041Lite svettig, men galopp/svett-ration blir bara bättre och bättre! 😀

DSC_0049Milton gottar sig efter träningspasset

DSC_0054Publik hade vi minsann! 🙂

DSC_0063Fräknarna blir fler och fler! Nä nu ska jag se till att det blir lite fart i köket, för min mage vill ha mat! Sen ska det sovas…. massor!

😀

Lämna en kommentar

Kommentera

