Barfotapremiär och därmed pasta!

Egentligen hatar jag alla dessa matlagningsprogram har tagit över vad som känns varje kanal. I morse råkade jag dock zappa in på ett av dem där de höll på att göra egen pasta. En liten glödlampa tändes i mitt huvud och genast svassade jag in i köket och gjorde började göra min alldeles egna pasta!

DSC_0002Under tiden förflyttade sig Nikki från sängen till en solplätt på mattan där hon tog igen sig innan morgonkissen.

DSC_0003Tydligen är det väldigt viktigt att man rör ihop ingredienserna på det här viset. Dock höll inte mina murar så allt åkte ju ut på hela diskbänken! Det ordnade i alla fall upp sig efter lite klibb och klabb 😛

DSC_0010När degen vilade så tog vi vår morgonpromenad!

DSC_0018Stenposering

DSC_0024Mera stenposering 🙂

DSC_0026Se vad vi hittade på ängen!

DSC_0050Nikki är på mycket bra humör idag. Allt matte gör är roligt!

DSC_0055Sötnosan nummer ett som var så duktig! Två hundmöten hade vi och ingen av dem visade hon något större intressen för. En liten hare stötte vi också på och det förflöt också utan större dramatik. Hon släppte den med en gång (mentalt, inte med tänderna) och gick så fint brevid matte hem!

DSC_0067När vi klev in på ängen så skrek hela min kropp ”BARFOTA” så både skor och strumpor åkte av 😀

DSC_0070

När jag sedan stod och kavlade allt vad jag orkade så hörde jag plötsligt sång utifrån gatan. Det var den här grabben som gick och sjöng högt för sig själv. Jättefint! 😀

DSC_0071Spagetti! 😀

DSC_0074

Jag har ingen aning om hur man ska lagra sådant här men eftersom man kan köpa färskpasta på plastförpackning så lade jag det i en burk med lock och in i kylen med det till ikväll.

Nu ska det pluggas lite muskler, promeneras lite till och sedan bär det av till stallet. Kanske hinner jag också med ett besök till gårdsbutiken på order från Johan. Han är tydligen sugen på lamm 😛

Lämna en kommentar

Kommentera

