Jag är nog en liten lortgris allt…

Efter dagens myckna utevistelse och eftermiddagen i stallet klampar jag glad i hågen in genom halldörren och ser med stor förtjusning att anletet tillhörande min spegelbild förvärvat en mycket angenäm solbrun färg.

– Titta Johan vad brun jag blivit! Säger jag lite lätt upphetsat.
Johan tittar med skepsis på mig, väter sin tumme med tungan och drar den över min vänstra kind. ”Det är ju bara smuts!” säger han.
– Nähä! Säger jag, märkbart stött över hans befängde kommentar.

Ni kan föreställa er besvikelsen när jag ser den vita randen hans tumme åstadkommit på min kind. Med putande underläpp och rynka i pannan blev jag omgående inkommenderad i duschen. Vem har sagt att man blir lyckligare av att vara ren? Jag ska börja duschstrejka!

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. johan

     /  april 4, 2013

    Man skulle kunna tro att det är ett barn man är tillsammans med men så är det alltså inte…

    Svara

Kommentera

