Vårens hittepå

Nu börjar det hända saker. Aktiviteterna gruppar ihop sig och paniken över schemat på jobbet ökar för varje måste-sak som dyker upp. Det hade varit helt förträffligt om man hade kunnat jobba halvtid med full lön, tänk allt man hade hunnit med då!

13 april – Dressyrträning
21 april – Vårhoppning Clear round på Wiebo RK
28 april – MH i Karlstad med Nikki
5 maj – Hopptävling i Hällesåker, Ridtravarförbundet
11 maj – Säker Häst med ridande polis på Östergårds Ridklubb
28-30 juni – Kursträff 2, hundfysioterapeututbildning

Nu när jag staplar upp det så ser det inte så fruktansvärt mycket ut men mellan detta ska träningar passas in, praktikhundar måste hittas och praktiseras på (2-3 per vecka) och läxor måste pluggas på. Dessutom ska hunden aktiveras och hästen skötas om varje dag. Ni förstår varför jag tycker ett jobb på halvtid vore helt i sin rätta just nu. Jag får väl fjäska lite mer för Johan, för jag lär behöva hans hjälp då och då 🙂

Jag tror att Beach 2013 får offras till förmån för fokus på allt annat. Visst vore platt mage najs, men fina resultat och rosetter är bannemig najsigare 😀

Lämna en kommentar

Kommentera

