Långfredag.. hoppas den blir lika lång som den låter :)

Helt plötsligt är det bara påsk. Jag har haft så fullt upp så länge och bara kunnat leva i nuet så har liksom inte kunnat ha några förväntningar eller ens någon längtan till påsken. Som bara av en händelse är jag dessutom ledig från jobbet. Dessa påskdagar, att jag sitter här på landet, har varit ute på en sväng runt kyrkan i det vackra vädret och sedan beskurit några träd känns som den bästa presenten jag kunnat få, fast jag inte visste om det! Just nu njuter hela min kropp och hela mitt sinne. Jag är här på landet men min stora och underbara familj, min helt fantastiskt snälla, fina och duktiga hund, jag har inga måsten utan behöver bara göra saker jag känner för. Milton blir väl omhändertagen av Helén där hemma, så honom behöver jag inte oroa mig över heller 🙂

DSC_0010Nikki älskar att vara här på landet. Hon blir så glad och pigg och ska så klart vara med på allt man gör. Här äter matte frukost 🙂

DSC_0015Sedan gick vi en liten promenix med mamma och pappa. Vi gjorde lite nässelletning men inte en enda liten nässla hittade vi. Nässelsoppan verkar få vänta ett par veckor tills tjälen släppt och rötterna fått fäste igen.

DSC_0035Till Nikkis förtjusning börja bäckarna åter rinna 🙂

DSC_0037Trots naturens avsaknad av färg så är det ändå på något vis så vackert

DSC_0038Ekarna börjar komma 🙂

DSC_0040Bästa stället att leta godis på!

DSC_0046Nikki poserar tillsammans med Hälleviksstrands kyrka

DSC_0047Snyggingen!

DSC_0052Finingen!

DSC_0065

😀

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

