Hej fräknar!

Efter de senaste månadernas totala misslyckande att generera vackra vinterdagar så har resultatet visat sig genom att det med huden hos den genomsnittliga nordbon numera går att blända den mest skarpsynte örn. Jag själv är intet undantag då jag säkerligen partiellt ligger i den övre percentilen vilken innehåller de blekaste av de bleka. Ni hörde ordet partiellt? Jorå, visst finns det fläckar som även på ett till synes hopplöst fall som mig själv kan återge glädje i en övrigt blek vardag, nämligen något som snabbt som ögat talar om att ”här har vi blivit utsatta för utomordentligt vackert väder”. Vad talar jag om ifall jag inte talar om mina fräknar! Det är inga Pippifräknar som med centrum på näsan sakta sprider sig ut över kinderna, nejdå, här talar vi om fräknar som täcker hela anletet! Från haka till kind, över näsa och som sprider sig ut över hela pannan. När dessa börjar lysa med sin närvaro så vet man att det antingen varit en otroligt vacker vinterdag täckt av snö eller….. så är det VÅR!

SMHI:s beräkningar om medelplusgrader i en vecka i alla ära, men vem tusan bryr sig om statistik när mina fräknar gjort entré? Nej, nu är det bannemig vår 😀

Copy of IMG_3089Tycker du fräknarna syns dåligt? Till mitt försvar så har våren enligt min fräkenberäkning ännu inte förekommit bland oss särskilt länge. Ju längre desto större fräkenmagnitud! Det kan också anses lämpligt att beskylla kamerans tillkortakommanden då fräknarna inte framträder lika bra på bild som irl.

Copy of IMG_3087Känner du dig ändå bländad? Då måtte det vara min skönhet som slår dig till marken.

Lämna en kommentar

Kommentera

