Igår, idag och imorgon

När jag jobbar mina dagpass på dryga 12 timmar så får man göra så gott man kan för att ordna upp det övriga livet. Nikki har ju börjat på dagis nu och verkar trivas över förväntan. Hon är inne i en andra könsmognad och har ändrat personlighet en hel del den sista veckan. Hon är piggare, mer framåt och tar för sig av livet. Innan kan jag tycka att hon varit ganska vek, okul och ibland till och med apatisk, men det verkar ordna upp sig nu. Dessa dagar är det husse som får lämna och hämta på dagis eftersom jag börjar jobba innan det öppnat samt slutar efter att det stängt. Nikki blir alltid jätteglad när husse kommer och idag hade hon tydligen blivit extra glad och hade studsat fram och tillbaks som en studsboll i huset.

Ibland kan min kära syster Viktoria åka och sköta alla Miltongrejer när jag jobbar dag, men när hon är upptagen på annat håll så ber jag någon av de snälla själarna i stallet att ta in Milton och så åker jag dit själv direkt efter jobbet. Det blir lite sent, men faktiskt så är det rätt mysigt att få komma ut från en lång och tröttande dag på jobbet och helt för sig själv greja med hästen i lugn och ro. Idag var det söta My som erbjöd sig ta in Milton och när jag efter jobbet kom dit så var det någon ängel som redan mockat hos honom! Undrar vem? 🙂 Innan jag åkte hem så tog jag ut och longerade honom en sväng i paddocken, så han i alla fall fick röra på sig lite grann. Han är fortfarande något stel efter omkullridningen men jag vill nog tycka att det är lite bättre än igår. Imorgon ska jag till Landvetter för att hämta en tömkörningsgjord och sen kan vi börja gymnastisera lite mer trots det hemska underlaget.

Igår åkte jag en sväng till Tre Hästar i Kungälv för att kolla efter en tömkörningsgjord i deras stora begagnatavdelning. Jag har köpt mycket saker i den avdelningen till helt otroliga priser. Varför spendera tusentals kronor på täcken, utrustning och stallkläder när man kan få det till en bråkdel av priset begagnat! Någon tömkörningsgjord hittade jag inte och i kassan sa de att det är väldigt ovanligt att sådana kommer ut till försäljning, men i en av lådorna så skymtade jag en grön blank hög som fångade mitt intresse. Milton har ju gått med ett ylletäcke på sig hela vintern med ett regntäcke över utomhus. Dock är ylle rätt strävt så han har börjat få lite skav på pälsen på bogarna. Dessutom ska det bli under -5° nu i minst en vecka så jag vill gärna lägga över honom något tjockare. Den gröna blanka högen visade sig vara ett sådant där superlätt innetäcke helt utan innersömmar, typ Amigotäcke, som värmer som en dunjacka. Storleken var helt rätt, det var till synes helt oanvänt och prislappen helt otroliga 120 kr! Hur tur får man ha egentligen? Nu har alltså Milton ett nytt fint innetäcke och kommer garanterat inte frysa i minusgraderna 🙂

Imorgon ska jag ta med mig kameran till stallet i dagsljus och fota lite. Det har inte blivit så mycket av den varan på sistone vilket kan tyckas lite trist. Men nu får vi råda bot på detta!

Lämna en kommentar

Kommentera

