Det börjar ordna upp sig

Tjälen har släppt och marken har blivit mjuk igen. Miltons fötter mår prima och paddocken har aldrig haft ett bättre underlag! Jag red ordentligt igår för första gången på väldigt länge och han kändes otroligt fin och fräsch i kroppen! Vi travade lite också och gjorde det utomordentligt bra balansmässigt på den något lutande banan. Några öppnor och bakdelsvändningar gjorde vi också som vanligt. Samma stuk hade vi på dagens ridpass, men med mer inslag av trav och voltombyten. Vilken jäkla trav han hade idag! WOW! Stegen var helt otroliga. Han riktigt sträckte ut bogbladen i varje steg och hade en sån otrolig kraft i rörelsen att han höll på att skjuta mig ur sadeln när jag mot slutet försökte mig på lite nedsittning. Jag var helt andlös där jag satt på Milton, i skymningen och ljuset från belysningen i hörnen på paddocken, och följde med i de stora rörelserna. Efter ett år så har jag nu en försmak på hur bra detta faktiskt kan komma att bli 🙂

Efter det andra nattpasset på rad så var det väldigt skönt att i morse komma hem och gå och få lägga sig. Det var nog längesedan jag sov så gott, även om jag vid 13-tiden blev brutalt väckt av en enad front bestående av Johan och Nikki. Sleten och trött så var det bara att stiga upp, för det skulle ju faktiskt hinnas med saker idag också 😛

Efter lite frukost så drog vi iväg till Herkulesgården och tog oss en liten mysig vovvepromenad. Två tappra joggare skymtade vi under turen men annars så var vi helt själva!

DSC_0337Nikki i trollskogen

DSC_0355Pinnprovning med husse

DSC_0356Mina fina 🙂

DSC_0362Vadå januari? Vatten ska badas i och inget annat 😛

DSC_0368Nikkibus!

DSC_0383Poserar med matte på en sten

DSC_0405

DSC_0444Nikki ser ut över vilddjurens hem

DSC_0457Vi tränar fot!

DSC_0481Kontaktövning

DSC_0491Cheese!

DSC_0509Duktig Nikki fot!

DSC_0514

Det var allt för idag! 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

