Ett riktigt ridpass!

Sedan jag flyttade Milton så har det inte blivit mer än ett ordentligt pass i paddocken. Det har varit hårt i marken, Milton har haft lite ömma fötter och saker och ting har liksom inte riktigt passat. Idag tänkte jag i alla fall ta ett ordentligt skrittpass i paddocken med allt det där vi brukar träna på. Bakdelsvändningar, öppnor, bakdelsförflyttningar och lite bommar.  Det gick så himla bra och jag är supernöjd över min duktiga häst. Milton verkar också ha saknat arbetet på ridbanan en hel del för han gjorde verkligen sitt allra bästa hela tiden. Trots 2 dryga veckors ”vila” så satt allt minst lika bra som innan 🙂 Det var så pass bra underlag att jag avslutade med ett par varv och några voltombyten i trav. Det var den bästa traven han haft hittills på den ridbanan, avslappnat, fin form och god balans. Nu får vi bara hålla tummarna och be till alla vädergudar att det inte kommer något regn imorgon som de hotat med. Då förstörs alla möjligheter att rida igen när det åter fryser på. Nej, snö vill vi ha!

IMG_2332Mule i hagen!

IMG_2336Lite nyfiken tro?

IMG_2347Gottigt med hö i snön 🙂

IMG_2359Spanar ut över nya horisonter

IMG_2375Mitt stora pälsdjur 🙂

IMG_2377De här får han ha på sig i hagen och det verkar han trivas finfint med 🙂

IMG_2379Redigt trött vovva efter 3 timmar i stallet. Dessutom har hon fortfarande sovbehov efter dagarna på dagis i veckan 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

