Nya boots och Nikki får en ridtur

Idag kom mina Easyboot Trail som jag beställt till Miltons framfötter. Jag hämtade paketet på vägen till stallet och provade dem på honom direkt när jag kom dit. Jag hade beställt en i storlek 5 och en i 6, då hans framfötter skiljer sig i storlek. När jag hämtade honom från hagen så visade han lite ömhet i fötterna, men så fort jag satt på honom bootsen så spatserade han som om inget hade hänt 🙂
De är faktiskt ganska smidiga, liknande konstruktion som cavallobootsen fast mycket mindre och inte alls lika klumpiga! Dessutom har de en lite mer oval form vilket Miltons hovar också har, så de roterar ju inte lika lätt som cavallobootsen. Till dessa köpte jag också ett speciellt broddset där man enkelt skruvar in broddarna i sulan.

Snart får jag väl hem joggingskona som jag beställt till hans bakfötter också. Det blir spännande att se hur dessa passar!

DSC_0080Vi tog oss en liten tur med de nya bootsen i den hårda paddocken. Det gick alldeles strålande 🙂DSC_0094Snygg-Mille!DSC_0113Det är fortfarande massa nya spännande ljud här i omgivningen 🙂

DSC_0129Så här ser de ut uppifrån 🙂

DSC_0130Framåt!

DSC_0144Så klart barnet ska rida!

DSC_0155Ingen av dem ser så värst obekväm ut, övning ger färdighet 🙂

DSC_0163Mina fina!

DSC_0166Sedan kom Nalle som har en ettårig blivande travhäst i stallet. Lite tömkörning blev det idag. Mycket duktiga 🙂

DSC_0173Milton, klar för dagen, spanar nyfiket på aktiviteterna.

DSC_0187Min vovva har fått dille på morötter. Hon bryter sig in överallt där morötter finns och knaprar i sig dem för glatta livet.

DSC_0194God natt Milton!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

