Tanten Jossans kvällsfunderingar

När jag precis blivit av med mitt ont i ryggen så ska jag av ingen anledning gå och dra på mig en förmodad muskelinflammation fram i vänstersidan av bröstkorgen. Det börjar sprida sig mer åt sidan nu också och är fruktansvärt irriterande då det skär som en kniv mellan revbenen så fort man skrattar, hostar eller spänner sig på annat vis. Det är väl bara att acceptera att man inte är någon ungdom längre.

Jag fick höra från Anette i stallet att man tydligen blir försvagad i muskulaturen runt ländryggen när man har mens. Detta har jag aldrig hört talas om men det förklarar ju i så fall mitt plötsliga ryggont jag hade förra veckan som dessutom var min lingonvecka. De gånger hon t.ex. haft ryggskott har hon fått under mensen så det kan säkert ligga något i det!

Ve och ack, men jag börjar i alla fall vänja mig vid kylan nu. För ett par dagar sedan när det slog om från +5° till -5° på ett dygn så var det ju så kallt att man drog sig för att gå ut. Nu har kroppen ställt om sig och jag märker inte alls av kölden på samma vis längre. Tänk vad kroppen är bra att ha ibland 😀

Imorgon ska jag och Nikki åka spårvagn in till stan och träffa Sara Wallgren med hennes lilla Nike på ett par månader som precis som Nikki kommer från Karin i Karlstad. Jag tänkte hon skulle få lite miljöträning bland mycket folk och rörelse nu så hon kanske vänjer sig till My Dog i januari. Vi ska ju ställa båda dagarna för grupp2 och jag har nog inte ännu fattat vad jag gett mig in på. Det får gå som det går, anmälningen är betald och vi har inget att förlora 🙂

Copy of DSC_0151

Ska väl försöka hinna rida imorgon också. En liten tur ut i det vita tänkte jag mig 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

