Ingen träning förrän nästa år :(

Imorgon var det dags för dressyrträning för Helen igen, första gången med bara halva transportsträckan dit. Jag frågade om vi kunde få oss en hopplektion och det ska hon skulle gå alldeles utmärkt. Gissa om jag blev glad! Det skulle bli så himla kul att hoppa efter allt dressyrtragglande. Dock blev inte den lyckan långvarig för i sista sekund dök det in massa återbud p.g.a. sjuka ryttare och halta hästar, så vi blev för få för att Helen skulle ha någon behållning att åka hela vägen till Lerum. Så jädra surt eftersom jag missade förra träningen p.g.a. trasig dragbil. Nästa träning kan jag inte gå på för att jag jobbar och sedan är inte nästa förrän i januari.

Jag får väl rycka upp mig, hitta lite egen inspiration och kanske fjäska lite extra för vår nya stallägare Anette som i förrgår hade lite minilektion i en kvart för oss i paddocken. Hon är ju mistress of lutande paddock så jag tänkte att hon kanske kunde titta på oss ett par varv och ge lite tips på hur jag kan hjälpa Milton runt på bästa vis. Trots den korta tiden så var det väldigt givande och oj vad mycket nya och bra saker hon såg! Milton svarade superbra på korrigeringarna jag gjorde så nu är jag faktiskt väldigt sugen på att se vad hon kanske kan tänkas hitta på oss mer 🙂

Copy (2) of IMG_9609Fixar vi detta efter 9 månader som ekipage och 1 år efter sista travloppet så lär vi fixa grymt mycket mer om ett år 🙂

Copy of IMG_9601Min snygga och grymma dressyrhäst 🙂

Imorgon ska jag, Johan och Nikki till stallet för att ta fina kort. Men de korten får ni inte se förrän det närmar sig jul. Håll tummarna för att det blir något vettigt som är värt att visa folk 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

