Fokus Lotus

Idag red jag och gårdsägaren Anette ut på en liten tur runt nejderna och så klart fick Nikki följa med i långlinan. Man måste rida en bit på vägen och då fick hon gå brevid medan jag på hästen höll i linan. Det gick faktiskt ganska bra och turen fortlöpte utan några större komplikationer. Dock tror jag minsann att jag ska ha med mig en båthake när jag rider, så jag slipper hoppa av och på så fort jag tappar fokus och Nikki går runt en stolpe 😛 Milton skötte sig naturligtvis som en ängel och brydde sig föga om varken Toyota Aygos eller långtadare.

När allt var klart, Milton utsläppt, ny torv utströdd i boxen och ett par höbalar nedslängda från loftet, så öppnades plötsligt dörren till stallet och den nyligen anlända kylan kastade sig hastigt som tusen ormar runt kropp och själ. De tre terroristerna hade anlänt! Helén, Vikcolicious och Bex. Kylan var ett faktum och märgen i benen började sakta frysa till is. Nja, riktigt så illa var det inte, men fy fan vad kallt det är nu!  😉

Helén har uppenbarligen också smittats av rida-utan-träns-sjukan men med tanke på att hennes lilla Lotus endast är 3 år än så länge så lugnade hon ner sina vilda tankar lite och iklädde honom enkom ett hufvudlag. Vidare satt vi alla tre upp på fålen och redo i vild galopp över de vida nejderna. Fast en och en då… och Viktoria var den enda som galopperade.. typ tre steg 😛

Nåja, nog snackat! Bilder!

Milton och Fernandes tjuvhälsar efter ridturen 🙂


Lite ridträning för Nikki hann vi så klart med 🙂


Stolt som en drottning 🙂


Nu är det dags för tjockare täcke. Brrr vad kallt det är! Snöflingorna yr i luften 😛


Lille Lotus

Fina Lotus med sin Helén!

Veken, modig som hon är hoppar också upp

Jo men se det här går ju bra… eller 😛

Lite trav


Ååååååå galopp!


Lotus gosar med mamma medan tvåbening nr 3 krälar upp på ryggen hans

Detta går ju rätt bra 😛

Skritta var ju inga problem! 🙂

 Traven tycker jag vi går djupare in på en annan dag 😛

Ikväll ska jag gå ner till postutlämningen och hämta ut två nya vintertäcken jag beställt till Milton. Han ska få lyxa till det och gå med helhalstäcke i hagen. Undrar om han börjar bli bortskämd 😛

Lämna en kommentar

Kommentera

