Första dressyrpasset på nya banan

Jag har fått något konstigt ont i ländryggen sedan några dagar tillbaks. Det känns stelt och ömt, framför allt när jag svankar och är lite sådär ömgöttigt när jag kutar och sträcker ut ländryggen ordentligt. Jag har ingen aning om vad jag gjort, det är ju inte som att jag gjort något speciellt eller ovanligt på sistone. Jahupp, jag antar att det bara är att försöka lyssna på kroppen så gott det går och ändå hålla sig aktiv i rörelse. Det verkar i alla fall inte bli värre, snarare kanske lite bättre om man tänker positivt 😛

Idag har jag och Milton invigt ridbanan på vårt nya stall. Egentligen invigde vi den i förrgår när jag tyckte Milton såg så längtande och uttråkad ut där ensam i sin hage, men då tog jag bara ut honom och skrittade ett par varv i endast grimskaft. Han var jättenöjd med den uppmärksamheten och återgick sedan i hagen till sin hög med hö. Jag tycker dock inte det räknas som riktig invigning, så nu har vi haft ett litet dressyrpass i alla fall 🙂
Jag tänkte bara rida igenom honom och satsa på en avslappnad och lång, låg form med många voltombyten. Milton hade minst sagt lite problem med balansen då hela ridbanan lutar typ en grad. Jag är dock positiv och tror att detta kan vara väldigt bra för att träna upp hans motorik i sidled. Man märkte hur han kämpade och tänkte när spåret gick från uppförs- till nedförsbacke på volten och de sista varven gjorde han faktiskt riktigt bra ifrån sig! Men trött blev han och jobbigt var det, för traven var inte alls kontrinuerlig och någon takt fanns där i princip inte alls förrän de sista varven. Vi avslutade i alla fall på topp och han fick sig en säkerligen välbehövlig stretch av bogar och rumpa efteråt.

I spolspiltan

Förväntansfull Milleman som njuter av att bli klappad och borstad 🙂

Idag har det varit en vanlig efter-nattpass-dag förutom att jag idag sovit så länge jag kunnat, åkt till stallet och efteråt kommit hem och insett att jag faktiskt har tid att sätta mig ner i soffan, blogga i lugn och ro utan att Johan står och tjatar om att jag är seg. Jag har till och med tid att sätta mig helt själv i soffan och läsa en bok innan Johan kommer hem! Herregud så här mycket tid över har jag inte haft sedan jag var helt miserabel och inte hade något att göra alls om dagarna. Nikki ligger och grejar med sin demolerade IKEA-råtta men kommer med största sannolikhet däcka vilken sekund som helst.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

