Mina medlemskap för djur och natur

Jag är idag medlem i Greenpeace, Naturskyddsföreningen, Djurambulansen och från imorgon också Svenska Hästars Värn. Måste jag tala om att mitt stora intresse är djur och natur, samt att jag anser människan vara den största parasiten på moder jord? 🙂

Nu måste jag ju först försvara mig lite angående Greenpeace, det finns många aspekter i deras arbete och beroende på vilket perspektiv och vilken bakgrund man har så tycker man olika om vad de håller på med. Jag kan väl ställa mig lite tveksam till vissa av deras aktioner och uttalanden men funderar sedan på i vilket syfte de gör det. Det är mitt val att ta ställning till saker och ting och trots att jag inte är aktiv medlem och stödjer dem till 100% i allt de hittar på så har jag valt att ändå ge ett litet bidrag då jag ändå anser att de behövs. Moder Jord behöver någon som för hennes talan då hon själv inte brukar tala förrän saker och ting redan gått för långt och den talan ska inte föras på politikernivå, där allt tenderar ta för lång tid. Jag donerar 50 svenska kronor i månaden så att de kan hålla på med sina galna ockupationer och protester 🙂

Naturskyddsföreningen anser jag är en självklarhet då de länge jobbat för både djur och natur runt hela jordklotet. Det är en väl etablerad och väl ansedd organisation som av allt att döma fungerar utmärkt och gör ett vackert jobb. Man får varje månad hem en fin tidning som heter Sveriges Natur, som är landets största tidning om natur- och miljöfrågor. Medlemskap kostar 295 kr per år.

Djurambulansen är jag mycket stolt medlem av. Det är ett helt fantastiskt jobb de gör och jag skulle så gärna vilja ställa upp som ambulansförare själv om jag ändå hade tiden! En vacker dag kanske jag tar steget och erbjuder min tid till deras förfogande, det hade faktiskt varit helt otroligt roligt. Jag hoppas verkligen att svenska folket får upp ögonen för denna otroliga frivilligorganisation så att de kan få lika stort fäste i landet som Sjöräddningssällskapet har. Medlemskap kostar 295 kr per år och då får man 2 fria körningar samt nyhetsblad varje månad. Mycket trevligt 🙂

Svenska Hästars Värn har jag länge haft i tankarna och kom faktiskt för första gången i kontakt med dem som hästgalen 10-åring. Det var en klass- och ridkamrat till mig vars hela familj var aktiva medlemmar i SHV- Jag fick genom dem höra om de allra hemskaste historier om hästar som farit illa hos hemska människor och som tack vare SHV i sista stund hade fått en andra chans i livet. Jag har egentligen aldrig glömt bort organisationen sedan dess och när jag nu efter 15 år var inne på Hööks och såg en broschyr från SHV så tändes en stark låga i mitt hjärta. Människor kan vara fruktansvärda mot sina djur och eftersom hästar är en stor del av mitt liv och livskall så var det självklart att jag skulle vara med och bidra till beskyddandet av dessa misskötta och misshandlade stackars hästar.

Jag är ingen supermänniska, jag har inte särskilt mycket pengar och hur mycket tid som helst. Jag kan inte rädda världen, stoppa alla krig och hindra människor från att plåga deras djur. Men jag kan göra vad jag kan. Jag kan visa min sympati och bidra med ett litet stöd och vara ytterligare ett namn på listan mot djurplågeri och förstörelse av vårt allas hem,  Jorden.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hej,

    Tack för de fina orden och för att du är medlem och stödjer vår organisation!

    Mvh Djurambulansen

    Svara
    • Tack för titten! Så klart man är med och stödjer en så fin tanke och aktion som Djurambulansen! Mer av den varan tack 🙂

      Svara

Kommentera

