Miltons nya hem

Jag tog tiden igår från att jag satte mig i bilen i stallet, tills dess att vi stod parkerade på parkeringen hemma. 6,5 minuter tog det. Bra mycket bättre än 30 minuter som det tagit innan! Jag kom till stallet runt 11 idag och en timma senare satt jag i bilen på väg hem och då hade jag gått runt en hel del och inte gjort något vettigt alls efter att box och fodring var gjorda. När han stod i Fjärås var jag tvungen att räkna med att ägna minst 3 timmar om dagen åt hästen, idag tog det en tredjedel!

Miltons nya hem heter Stall Hjorthall och ligger i Rävekärr i Mölndal. Det finns plats för 10 hästar och där finns både rasthagar med grus och gräshagar i varierande storlek. En paddock finns också att tillgå, dock är den inte i bästa skick men absolut användbar. Folket som rör sig i stallet verkar helt klart som hyvens människor och är snälla och hjälpsamma. Många har stått där i många år och trivs uppenbarligen utmärkt. Nu hoppas vi att jag inte ska göra för många nybörjarmisstag så jag också får stanna här länge och komma in i gänget 🙂

Miltons box

Hönät och vattenhink 🙂

En fin sadelkammare finns också. Dock är den lite trång för tillfället, men det ska strax avhjälpas då gårdsägarens egen sadelkammare intill strax är färdig.

Här har jag och Milton våra grejer. Ett halvt skåp än så länge 😛

Miltons sadlar på tillfällig post.

Foderrummet med alla dess tunnor och hinkar. De små gröna hinkarna är för morgonfodringen och de blå till kvällen.

Utsidan på stallet och paddocken

Ett par av rasthagarna och parkeringen. Min transport skymtar längst till höger 🙂

Nikki inspekterar gödselstaden

Två av de tre Felicianoavkommorna som finns i stallet 🙂

Milton i sin hage, minst sagt rena lervällingen 😛

Heléns treåriga frieser-travarkorsning Lotus

Stallgången med alla boxarna och spolspiltan till vänster

Stallet går som ett ”L” och de två sista boxarna till vänster här står i vinkel mot långa stallgången. Spolspiltan här till höger. Miltons box syns till vänster 🙂

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Jojjo

     /  november 28, 2012

    Fint stall! Ser att det är fler än Pajaz som gillar hästarnas mat 😉

    Svara
  2. Jojjo

     /  november 28, 2012

    Fint stall! Ser att det är fler än Pajaz som gillar hästarnas mat 😉

    Svara

Kommentera

