Häst och hundbus!

Idag tog åter igen Lekjossan över handen och det blev ett ridpass utan vare sig träns eller sadel. Idag tänkte jag fokusera mer på styrningen och traven så jag la ut ett par bommar i olika vinklar på ridbanan och använda dem som sväng- och sikthjälp. Jag satsade på en lugn och riktigt långsam trav för att hitta balansen i svängarna. Högersvängarna är ganska svåra än då han mest trillar åt det hållet och svängen blir väldigt skarp, men det ska vi väl ordna upp med träning 🙂

Milton och Bella konverserar

Mössbuff! 🙂

Viktoria tog en sväng med Max i supervädret också

Mmmmm, underbara höstsol 🙂

Här kommer en film från en del av travträningen. Jag satsade på en så långsam och kontrollerad trav vi kunde och jag tyckte det gick riktigt bra! Han blev rätt svettig och jag fick ordentlig magträning och håll på köpet. Men det ska kännas att man tränat 😉

Sen blev det lite fotografering 🙂

Bästa hästen!

Både Milton och matte är lite svettiga

Glad häst på väg till hagen 🙂

Milton bytte tillfälligt namn till Mulle 🙂

Efter att hästeriet var klart så gick jag och syrran över till Jennie för lite trevligt umgänge. Lilla Bella och Nikki har verkligen blivit bundisar och jag tog lite busbilder på dem båda. Enjoy 🙂

Hej kompis!

Hihi, vi har det bra roligt ihop 🙂

Med lite kattmat kan man göra många roliga saker. Sitt!

Liten film på Nikki och Bella 🙂

Nikkibus

Nu börjar vi bli trötta efter en halv dag i stallet och bus med Bella

Bella hämtar sina sängkläder och visar för Nikki hur man sover i köket

Söttottarna 🙂

Nu är gossegrisan bra trött, nu åker vi hem och sover i vår egna soffa 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Vilken gullig bild på lill tjejen och hästen =D

    Svara

Kommentera

