Kravlöst lekande med hästen

Egentligen hade jag dressyrträning på schemat idag, men jag har sedan ett par dagar tillbaks kommit in i en period där jag vill lattja och ha lite kul med hästen istället. Jag tror faktiskt det är viktigt för Milton att känna att livet är lite på lek nu också och inte så fyllt av krav på prestation som det nog kan bli för en tävlingshäst. Vi har ju tränat rätt mycket hittills och har utvecklats otroligt snabbt under vår tid tillsammans, så jag tycker allt båda vi är värda lite bus och kul 🙂

Idag riggade jag upp två sockerbitshinder på var långsida på ridbanan, den ena på halvhöjd och den andra på full. Sedan satte jag bara på honom träns och en halsring och hoppade upp barbacka. Mina nya ridbyxor i softshellmaterial var onödigt glidiga mot hans mjuka vinterpäls och jag hade fullt sjå med att hitta balansen. Halsringen gjorde sitt idag ska jag tala om 😛

Först trodde jag inte jag skulle våga hoppa det stora hindret, jag som varken hoppat eller galopperat barbacka på Milton, men det gick så himla bra att det liksom bara flöt på 🙂

Jag har en häst som tycker det är omåttligt roligt med hinder 😀

Tjohoo!

Viktoria blev lite sugen och provade också 🙂

Min snygga häst 😀

När man har som roligaste så måste man ju fullbloda sig lite 😛

Imorgon jobbar jag hela dan så då får Milton en välförtjänt hagdag utan svett 🙂

Lämna en kommentar

Kommentera

