Syster och Boyen frihetsrider!

Det var inte bara jag som blev inspirerad av det där med att rida utan sadel och träns. Tanken sådde allt ett litet frö i Viktoria också och när jag idag kom till stallet och såg att hon höll på att lägga sadeln på honom så frågade jag inte om hon inte skulle prova det som jag och Milton provade igår. Jag såg att hon ville men hon visste nog inte vad hon hade att vänta, så en liten osäkerhet glimtade snabbt förbi i blicken. Men man måste våga för att utvecklas, så hon fick låna Miltons långa grimskaft och på med halsringen!

Upp och hoppa 🙂

Först fattade inte Boyen alls vad Viktoria höll på med och protesterade förvirrat när hon försökte visa vart de skulle gå. Efter en stund började han dock fatta grejen, trots en del svårstyrdhet, och traskade på förnöjt.

Svänga lite, detta behöver de träna en del på 😛

Här är hon som först bara tänkte skritta idag 🙂

Lugn och fin trav, mycket mer avslappnat än innan och framför allt, ingen passgång alls!

Åter igen hon som bara skulle skritta idag 😉

Väldigt fin galopp!

Tror Boyen tycker det är skönt med lite huvudfrihet 🙂

Två nöjda varelser 🙂

Film på galoppen! Helt otroligt avslappnat och fint 🙂

Höger varv

Ekipaget 🙂

Det ska vara en travare till detta 🙂

Milton slapp dock inte seltygen idag. Galoppera på honom utan träns vågar jag inte än och träna på galoppen måste vi göra, så idag blev det 6 galoppbommar på mittvolten. Jag är väldigt nöjd med hans insats och jag kom underfund med hur jag ska göra för att hjälp honom hålla galoppen i vänster varv också! Det gäller bara att hålla om ordentligt 🙂

Vi får väl se vad vi hittar på imorgon. Kanske lite behövande öppnor med avsaktningar? Han börjar bli en riktig fena på det där 🙂

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

