En dag i Hufvudstaden och flygning i stridsflygsimulator

Vi fick den troligen finaste höstdagen hittills när vi idag traskade igenom Stockholm på de alla små söta vägarna som min farbror Johan ritat ut på kartan. En promenad på 4 timmar blev det till slut och Nikki har varit så väldans duktig hela tiden!

Nikki och Engelbrektskyrkan

Johan och Nikki posar vid de vackra husen vid sidan av kyrkan

I Humlegårdsparken hittade Nikki en del väldigt spännande ting 😛

Nikki och Johan i Humlegårdsparken

Stureplansvovven

Nikki utanför Dramaten

På kajen vid Waxholmsbolaget

På väg ut till Skeppsholmen

Där hittade vi ett stort fartyg som hette Af Chapman

Johan och Nikki promenixar på Kastellholmen

Nikki smakar på sötvattnet 😛

Mys på Kastellholmen

En vovve och kastellet

Johan hittade saker som han tyckte var väldigtspännande 🙂

En bild på den 400 år gamla skeppsbyggarkranen 🙂

Torpedvovven!

En glad vovva!

Nikki har gått på en mina! 🙂

En halv special (korv med mos för våra kära stockholmsvänner) hanns det med på Drottninggatan också 🙂

Det var så ohyggligt mycket folk på Drottningsgatan, så en trött liten Nikki fick åka mattes famn längs hela den långa gatan.

Sedan fick farbror Johan agera hundvakt så jag och min Johan kunde åka iväg och åka lite Viggen 😀
Först fick man lite introduktion på hur flygplanet fungerar rent fysiskt, lite  historik och kuriosa. Johan flög först och fick hoppa i och, spänna fast sig och känna lite på reglagen innan kupolen fälldes ner och han blev instängd i cockpit.

Johan lyfter sin Vigg över Tierps flygplats

Nu är det min tur! Jag fick asmycket beröm och gjorde mot slutet en helt sjukt snygg och prickfri landning. High-five med flygledaren 🙂
Men  innan dess skulle jag få känna på motorproblem och krash rakt in i Roslagsskogen… också en upplevelse 😛

Helt sjukt roligt ska jag tala om! 😀

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

