Tavelmakeri!

Igår tog jag en sväng till second-hand-butiken  som ligger nere vid Mölndalsvägen för att se om de fått in några nya bra tavlor man kan slakta till ramens fördel. Det var väldigt utplockat och fanns inget roligt alls i ramväg. Idag tvingade jag med Johan på en tur till Frölunda torg för att se vad de kunde tänkas ta för en inramning i någon butik där. När vi steg in i butiken (som jag för övrigt innan utan resultat rekat på ramar) så såg jag dem! De stod där i hyllan med liksom ett ljust sken runt omkring. Två stycken var de och det är ju just det antalet jag letat efter! Det fanns inget vettigare att göra än att slänga upp både ramar och plånbok på disken, sätta händerna i sidan och nicka kaxigt åt expediten.

Efter mycket springande i lägenheten och måttande mot väggar så förr beslutet på en av våra ödsliga sovrumsväggar. Här kommer de nu hänga och påminna oss om solsken och klippor.

 

Sicka färger va! Det var verkligen de perfekta ramarna!

Chiara fick en ny plats på den mest framstående väggen i vardagsrummet. Bättre än i den smala mörka korridoren som hallen utgör där hon hängde innan. ❤

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar