Ridtravar-DM i dressyr!

Nu har vi gjort det! Jag och Milton har idag varit på vår allra första tävling tillsammans och vi tog oss igenom två ritter i Lätt D:0 med hyfsat resultat. Jag är så nöjd över min pålle som skötte sig så jäkla bra trots denna nya upplevelse. När han kom in i ridhuset efter framridningen så var det som om någon tänt eld i baken på honom, så jag hade ett väldigt sjå med att hålla honom i en någorlunda samlad trav, men då detta var det största problemet idag så måste jag säga att jag är väldigt stolt över vår prestation! Två saker fick vi lite påbackning på, hans tidvis höga form samt att han vinglade lite på raka spår. Detta är inga nyheter för mig och var saker jag räknat med och i slutkommentaren på bedömningen fick vi glada hejarop och lyckönskningar. Första ritten var tävlingsritt i DM, andra av endast clear round. Första omgången fick vi 61,7% och kom trea men på clear rounden var han trött och tyckte han skulle hitta på lite travarfasoner så där blidde det ingen rosett. 58,2% kammade vi in 😛

Nikkis självutnämnda plats innan avfärd 🙂

Färdig att åka!

Miltons åk!

Framme! Milton spanar in Himledalens ridklubb.

Min oumbärliga medhjälpare Josse som jag inte fick ta kort på. Nu hamnade du här ändå, haha 😉

Framridning med min indianhäst!

Ett helt nytt vitt schabrak fick han på sig dagen till ära. Ska man vara snygg så är det väl på tävling 😛

Snart är det våran tur!

Milton hittade en polare, här konverseras det friskt 😛

Tadaaaa! 😀

Milton visar upp sig

Vem kunde tro att det skulle bli en sån här svan av hästen jag hämtade i januari?

Nu är han ju faktiskt snygg! 🙂

Äntligen hemma igen!

Kvällssolen lyste in i stallet och återgav ett så himla vackert ljus.

God natt! Nu går Milleman in i sin mysiga box för att äta sitt goda hö och kraftfoder.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

