En tur till Jönköping och syrrans flytt

Sedan jag vaknade efter nattpasset igår så har jag spenderat ett dygn i Jönköping med min alldeles speciella Buder och hennes Piraya. Jag har också köpt en hoppsadel, två hästtäcken, en brösta och lite annat hästkrafs av henne. Morgondagen blir spännande då vi då ska se om sadeln passar 😛

Buder och Pirret letar rotsaker.

Nikki och Piraya lär känna varandra 🙂

Balansgång!

När jag kom hem till Göteborg igen så hämtade jag upp Anda i Långedrag, drog till Utzon i Majorna och köpte en främre ljuddämpare, kamrem och spännrulle till hennes 924, åkte till lokalen och bytte min Porsche mot en 2CV, hälsade på hos Statoil, passade på att plocka med ett släp därifrån och hamnade till slut på Virginsgatan. Här har jag backat in både 2CV och släp mellan två bilar. NÖJD! 🙂

Nikki håller koll på allt vi lastar i bilen.

Söstra mi i fulla flyttartag. Snart syns hon i en lägenhet i Vasastan istället!

Nikki ur en annan vinkel 🙂

Saker som får åka på finplats är TV, speglar och fint skåp.

Urlastning vid den tillfällga förvaringen i mormors garage.


Iväg och lämna släp på Statoil igen.

Hejdå Smörblomman! Nu stänger vi dörren för den här gången.

Så åker vi äntligen hem mot Mölndal igen. Nikki är så trött efter det senaste dygnets bestyr och kastar sig i sin bädd det första hon gör när vi kommer innanför dörren 🙂

Imorgon ska Rödspättan besiktigas. 2 år sedan sist så nu håller vi tummarna för att veteranen håller måttet 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

