Första longeringen och Trollasession :)

Idag fick Milton nyfriserade fötter. Eftersom han är barfota så kan jag själv hålla rätt bra ordning på dem. Tina har visat mig vad jag ska hålla koll på och vad som behöver hållas efter. Jag jämnade till kanterna och raspade ner lite på insidan under hoven.


Här är framhovarna efter manikyren 🙂

Bakhovarna innan jag gjort något med dem, ni ser att tån är något längre på insidan så den behöver filas ner lite undertill och kortas av framtill.

Nu har det filats lite undertill och kanten ska bara jämnas till. Jag vill inte ta så mycket på en gång så filar hellre lite fler gånger än för mycket en gång!

Glad och nöjd häst 🙂

Viktoria och Boyen tränade lite övergångar. Han är riktigt duktig och det blir inte mycket pass alls nu!

Sedan var det dags för Milton. Han är mycket longerad sedan innan och det märktes att han precis visste hur det fungerade. För första gången fick han dock ha på sig en pessoagjord med inspänning och det var rätt läskigt i början.

Duktiga häst börjar slappna av 🙂

Grym träning för rygg och rumpa det här. Även musklerna över manken och bogen aktiveras väl.

Lite hög i form, men det blir säkert bättre ju mer vi tränar 🙂

Efter longeringen så passade jag på att impregnera Bucastäcket som låg på Milton när jag fick hem honom. Jag tvättade det liggande på gräset för hand med såpa, vatten och tvättsvamp i förrgår och nu är det så rent att det skiner 🙂

Och nu…. Lilla Trolla!

End of Trolla-session 🙂

Milton äter banan

Puss matte!

Puss tillbaks! 🙂 ❤

Urbanus undrar om han också kan få en puss….

Jorå, Milton ställer alltid upp för sin polare 🙂

Ridande pinscher 🙂

Det ska tydligen regna apmycket i natt så pållarna fick gå i skjulhagen. Här inspekterar de glatt deras nya vistelseort.

Urban spatserar.

Grabbarna grus

Fina hästen!

Här bor vi nu!

Hej då Milton! Ses imorgon 🙂

Det är gott att kunna dra för gardinerna när solen lyser in. Det blir ju så varmt annars!

Lämna en kommentar

Kommentera

