Duktig häst!

Milton har fått stå i hagen och vilat i tre dagar nu, men idag tänkte jag att vi skulle ta upp dressyrträningen igen. Han måste ju vara helt utvilad i kroppen nu och mottaglig för lite gymnastik. Jag ville träna lite på vad vi lärde oss under ridlägret och känna av lite hur han ligger i nivå nu. Han fick ha på sig dressyrsadeln då jag precis börjar lära mig hur den fungerar och jag är rätt så nöjd 🙂

Han var jätteduktig idag och jag kunde sitta ner långa perioder på volt. Efter ett tag så fick jag ner honom i en riktigt fin arbetsform och jag tror också att jag fick honom att länga stegen i traven under andra halvan av passet. Han blir ju lätt lite trippig och uppåt när man försöker hålla igen honom, men idag hittade jag knappen! Lite skänkelviknignar ett par steg i taget tränade vi på också, men där har vi en hel del kvar att öva på. Jag tror poletten inte riktigt trillat ner hos honom, och han behöver lugna ner sig något, men jag tror nog att det inte ska ta så lång tid innan han fattar det fint 🙂

Kontentan: Jag är mycket nöjd med min häst idag! Jag börjar lära mig sitta på honom i dressyrsadeln och att hålla skänklarna rätt intill honom. Vi kommer framåt 🙂

Färdig och nöjd med dagen. Den lylackade pärlan i bakgrunden 🙂

Min präktiga Nikki följer med överallt 🙂

Så snygg han är, min dressyrhäst för dagen!

Busa med matteeeee!

Godaste gräset finns så klart utanför hagen 🙂

Mums!

Någon börjar bli lite trött tror jag minsann!

Min lilla sötnos

Spanar in allt det goda på väg ut till hagen

Frihet!

Bästa kompisarna

Hej då för den här dagen!

Lämna en kommentar

Kommentera

