Till Orust och första hoppträningen!

Jag kom hem från jobbet halv 8 i morse och damp direkt ner i sängen för lite välförtjänt sömn. Efter fyra timmars vila så var det full rulle igen och kl 13 rullade jag med hästtransport in på stallplan. Allt var packat sedan igår så det var bara att hiva in foder, hink, sadel och grejer i bilen och göra i ordning Milton som min snälla syster redan tagit in.
Jag hade köpt ett par begagnade transportskydd för 50 kr och la på honom ett tunt ylletäcke för att transportera ut eventuell svettbildning under de närmsta timmarna. Transportskydden passade perfekt och han såg riktigt stilig ut i sin transportutstyrsel 🙂

Här har vi en till som ville vara med 🙂

Han fick precis plats! Trivdes verkade han också göra, för han höll på med sitt hönät precis hela resan 🙂

Master in his house!

Nu åker vi! Hejdå Fjärås!

Framme på Orust!
Oj vad Milton verkar trivas här! Wille blev en favorit från första stund och stackaren fick inte vara ifred från Milton en sekund. Milton tyckte till och med de skulle dricka ur den lilla vattenhinken samtidigt 🙂

Sedan var det dags för vår allra första hoppträning! Sandra heter en tjej som pluggar sitt första år på Flyinge. Hon kommer oftast en gång i veckan till detta stall och tränar lite hoppning med de som vill. Så klart vi hänger på nu när vi också är här! Nästa torsdag är det dags igen och jag längtar redan 🙂

Första omgången över cavalettisarna var lite läskigt, men med lite övertalning så gick det alldeles utmärkt 🙂

Bättre 🙂

Nemas problemas!

Min Milton och jag!

Hopp!

Duktig häst som hoppar så fint!

Dessa nya färgglada hinder var lite läskiga i början. Det tog några försök innan vi fick till kombinationen av detta hinder och ett gult koppelräcke.

Travarna 🙂

Milton suger riktigt på hindren och då och då får han till riktigt snygga språng!

Jag har en pålle som tycker om att hoppa tror jag minsann 🙂

Här kommer en film som mamma filmade. Sista momentet på dagens träning, en liten minibana. 🙂

Tittut! Efter träningen blev det godis i krubban innan de fick gå ut i hagen.

Finaste hästen i kvällssolen

Gräs så långt ögat kan nå!

Är det en älg? Nej, det är bara Milton 😛

Han verkar trivas i naturen på Orust. Det är nog här han hör hemma 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

