Nu är det gjort!

Ja, nu jäklar är det gjort! Det var lika bra att bara göra det för jag skulle ändå ha gjort det någon gång. Jag har länge stört mig på att jag inte kan se Miltons högra halssida pga all tjock man som hängt där. Det är svårt att se om han ställer igenom ordentligt och om han gör det på samma sätt höger och vänster. Men nu är det gjort… åtgärdat 😛

Så här fin var han i morse, min vildhäst Milton 😛

Sen började vi ansa….

Boyen tittar nyfiket på resterna av Milton…

Så nu ser han ut så här! Min stridshäst 🙂

Nu kan man se halsen ordentligt både från vänster…

…och från höger! För er som oroar er så kan jag lugna er  med att nämna att jag tänkt låta manen växa ut ända fram till öronen så det inte blir ett sådant hack där vid andra halskotan 😛

Efter barberingen så drog jag och Milleman ut på ett par repor i sandtaget. Jag körde upp och ner ett par gånger tills han blev svettig och sen gick vi igenom den djupa vattenpölen som ligger mellan ett par grushögar där det också brötades med en stor siktningsmaskin. Mycket att hålla reda på men för Milton var det inga större problem :).

När vi kom tillbaks så drog vi ett par varv i galopp på ridbanan och passade på att hoppa över hindret i båda varv som stod där sen i förrgår. Jäklar vilken fin galopp och vilka fina hopp!! Idag var min häst jäkligt fin, de två vilodagarna verkar hag jort susen! 😀

Sen fick Milton och Urbanus gå ut i en helt ny hage med massa färskt och gott gräs 🙂

Nikki och Viktoria

Definitionen av ”bada i mat”

Grabbarna grus njuter 🙂

Urbanus i sommarljuset

Inte är det bara hästarna som har det gott i gräset. Nikki tar sig en svängom då och då med 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

