Födelsedag och tidig morgon i stallet!

Igår fyllde min syster Viktoria 21 år, och detta var ju tvunget att firas redan på morgonen i stallet! Jag åkte tidigt till stallet för att släppa ut gammelhästarna så syrran kunde få lite välförtjänt sovmorgon på sin födelsedag och trots tidig morgon så kunde jag inte motstå den överväldigande nostalgikänslan av tidig ridlägermorgon.

När jag kl 7 rullade in på stallplan så såg det ut så här i hagarna:

Morgonsömniga hästar som sträcker ut sig bland smörblommorna i sommargräset, finns det något mer rofyllt och själalugnande?

Gillan och Sarina vaknar till så smått

Boyen vill inte riktigt vakna, trots att solen redan står högt på himlen 🙂

Här har vi en till som inte riktigt ville acceptera att solen gått upp. Hon lade sig demonstrativt på fällen i sätet och tittade anklagande på mig när jag steg ur bilen på stallplan. Där skulle hon minsann ligga kvar så jag lämnade dörren öppen och sen hoppade hon inte ur bilen förrän Viktoria vid 9-tiden kom körande 🙂

Förgrymmad över att frukosten dröjde så löste Bruce problemet själv. En stackars liten mus fick sätta livet till när magen på denne åpna stallkatt började kurra.

Mitt på stallplan ställde jag denna skapelse lagom till att Viktoria skulle komma. Helt perfekt mottagande en vacker dag som denna 🙂

Dessa hade jag dagen innan varit och inhandlat på Svensk Ridsport och gissa om Viktoria blev glad! Jag sa att hon nu är är så snygg att hon är välkommen in på Strömsholm, bara hon byter häst först då jag har hört att man på Strömsholm inte tycker ridtravare är riktiga hästar 😉

Det var fler än en som visade intresse för mina mackor med makrill i tomatsås!

Sarina i hagen

Sarina och Gillan nosmyser lite

Milton och Urbanus morgonbetar

Fina Milton

Milton och Urbanus

Nosmys 🙂

Gillan blev trött igen 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. veken

     /  juni 9, 2012

    Sjuuuukt fint!

    Svara

Kommentera

