Ett stallbesök, cavaletti och galopp!

När jag höll på att mocka som bäst igår så hörde jag plötsligt ett förfärligt mullrande utanför stallet. Då var det min söta Johan som hade kommit hela vägen till Fjärås på sin gamla Honda för att hälsa på. Vad glad jag blev 🙂

Vilken tur att han kom, för då kunde han ju hjälpa mig med lite bommar när jag skulle rida. Jag la fram 4 cavalettisar på medellinjen och två liggande sockerbitar i varsin ände på de två sista bommarna så Milton fick för första gången igår trava över lite upphöjda cavalettisar, superbra träning och jätteduktig häst som knappt tvekade något alls! Sedan hoppade vi över ett litet hinder på 40-50 cm i trav åt bägge hållen och gissa vad? Han landade efter ett par försök i höger galopp! Då bestämde ja mig för att han var klar, klappade om honom ordentligt och skrittade av. Kort ridpass men mycket gjort!

Mina två favoritpojkar!

Åka motorcykel och åka häst är väl lite samma sak… eller? 🙂

Hö? När det finns saftigt grönt gräs på andra sidan?

*Nomnomnom*

En skeptisk Trolla och en nyfiken Nikki

Johan och Nikki posar med mattes Porsche och husses Honda

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

