Äntligen!

Idag har jag suttit på Milton för första gången sedan jag  för ett par veckor sedan plockade av honom skorna på framfötterna. Först blev han jättehalt vänster fram och jag misstänkte hovböld men efter ett par dagar när hovisen kom så hittade hon inget men han blev snart bättre och bara lite halvhalt. Sedan blev han öm om höger framtossa, förmodligen eftersom han kompenserat för ontet i vänstern. Det senaste har han inte visat någon ömhet alls om han inte trampar på någon sten eller går på grövre grus, så idag fick jag ett litet infall och hoppade upp på honom. Gud så härligt det var! Jag skrittade ett varv i paddocken och sedan en bit på vägen och lite på åkern och han visade ingen hälta eller ömhet alls!

Oj vad nöjd Milton var över att få bli riden igen. Han var så pigg och nöjd och när jag sulle släppa ut honom i hagen igen gick han stolt och sträckt som ett fullblod med öronen spetsade. Så nöjd och glad över livet har han inte varit under hela barfotatiden, men det är klart att det är tråkigt att bara stå och inte göra någonting, speciellt när man är en så social pålle som Milton.

En bild på en mycket nöjd Milton samt matte

Kram på dig, bästa hästen i världen 😀

Nikki hittade de allra läckraste ting på åkern 😛

Trots  kortaste ridturen någonsin så har vi här världens nöjdaste travare 🙂

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

