Min fina sadel!

Har jag berättat hur det gick till när jag hittade Miltons sadel? Jag kan ju tala om att jag hade en riktig jäkla tur.

När jag fick hem Milton så red jag ju första gången med en Wintecsadel jag lånade av Mummi men den var för liten för mig och låg inte alls bra på Milton. Jag hade tittat runt en del på både blocket, tradera och hästsportbutiker och kommit underfund lite med vilken storlek han skulle ha. På morgonen efter ridpasset med Mummis sadel så satt jag och tittade lite på blocket och där hittade jag en tjej i Mölndal (där jag bor) som sålde en äldre, nyligen omstoppad Stübben Siegfried för 1500 kr. Jag ringde och fick med en gång komma och hämta den för att prova den på Milton. Kan du tänka dig, den låg helt okej på honom! Något vid men jag räknar kallt med att han kommer biffa till sig 🙂

Att hitta en bra sadel till sin häst på första försöket är mycket sällsynt. Sadlar finns i massa olika former, vidder och längder och alla hästar har olika form på sin rygg, så det brukar ta ett tag innan man hittat en sadel som passar hästen bra. Jag hittade en som passade och som dessutom var omstoppad och billig på första försöket 🙂

Brun och fin, precis vad jag vill ha. Jag gillar det lite engelska över det bruna lädret och har även gärna ett mörkgrönt eller mörkrött schabrak till, det tycker jag är supersnyggt till en brun häst 🙂

Stübben Siegfried. En sadel med patina gillas 🙂

Fin!

Kissekatterna på väg till veterinären för vaccination. Nikki njuter av att vara ”in charge” över Bruce som igår satt och stirrade ut henne i stallgången. På bilden ser ni också Miltons tappade sko.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

