Välkommen hem, Nikki!

Idag (äntligen!) har jag fått hem min älskade lilla Nikki! Jag åkte upp till Karin i Karlstad igår eftermiddag, sov över och åkte hem med Nikki idag. Hon var trött efter ett rejält lekpass med sin kvarvarande brorsa och sov mestadels av vägen. Självklart lyckades Jossan köra fel på vägen hem och kom på sig själv halvvägs till Oslo. Det var bara att vända om och köra tillbaks de 40 minutrarna det tog att komma på rätt spår igen. Vem händer detta om inte mig? Detta resulterade i ca 1,5 timme längre väg, surt som tusan, men nu är vi i alla fall hemma.

Vi åkte direkt hem till mormor som inte sett mig sedan innan Thailandsresan och som dessutom var väldigt nyfiken på lilla Nikki. Nikki gjorde sig väl hemmastadd hos mormor med en gång och låg och joxade med sitt ben på hallmattan när hon inte busade med matte.

Farmor kom förbi och åt lunch med mig och mormor och anledningen var ju naturligtvis lilla Nikki 😉
Det är nästan så jag tycker synd om resten av min familj som är kvar i Thailand och inte får träffa Nikki förrän om 2 veckor.

Puss på dig nya matte!

Nu ligger hon i mitt knä i soffan hemma i Mölndal och sover, för ordentligt trött blir man av alla nya saker, ljud och människor 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Renate, Kompis och Keila

     /  mars 1, 2012

    ÄNTLIGEN säger nog Nikki!!! Tänk att lilla jag skulle få vänta så länge på min underbara matte 🙂 Nu ska jag inte skämta mer utan säga grattis till en lycklig hemkomst och en härlig hund, kan vara skönt att få njuta av Nikki lite själv innan resten av familjen kommer hem. Man får vara lite ego när det gäller ens hund.
    Ha en underbar helg Jossan och Nikki

    Svara
  2. Jojjo

     /  mars 1, 2012

    Åh vad underbart det att få hem sin valp! Så glad jag är för din skull!!!

    Svara

Kommentera

